لپ‌تاپ‌های یک تا 5 میلیونی محبوب

شنبه ، 20 مهر 1392 ، 09:05
اگرچه از نگاه بسیاری از کاربران، تبلت‌ها کم‌کم جایگزین لپ‌تاپ‌ها در میان کامپیوترهای قابل حمل شده‌اند، اما بررسی‌ها نشان مي‌دهند که لااقل در ایران لپ‌تاپ‌ها همچنان محبوبیت خود را دارند و متقاضیان بسیاری برای خرید آنها به بازارهای دیجیتال مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، ثبات نرخ ارز طی هفته‌هاي اخیر، رونق نسبی در بازار کامپیوتر را به همراه داشته و براین اساس علاقه‌مندان انواع رایانه به سمت خرید روی آورده‌اند؛ در این میان بازار لپ‌تاپ‌ها کم فروغ نبوده و جنب‌وجوش موجود در آن نشان مي‌دهد که ایرانی‌ها همچنان به کامپیوترهای قابل حملی که در محیط‌هاي بسته و در چندین ساعت از شبانه روز نیازشان را با اطمینان برآورده سازد، نیاز دارند.بررسی‌هاي صورت گرفته از بازار لپ‌تاپ طی یک هفته اخیر، نشان مي‌دهد که تقریبا در اغلب برندهای موجود، حداقل یک مدل جزو پرفروش‌ها محسوب می‌شود و خریداران علاوه بر ویژگی‌های فنی با توجه به قیمت، اندازه و وزن این مدل‌ها را انتخاب کرده‌اند.

ASUS
مدل G53SX از سری G خانواده ایسوس که با قیمت 3 میلیون و 250 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رود، در صدر پرفروش‌هاي این برند جای گرفته است.
تجهیز به پردازنده اینتل Core i5-2450M با سرعت پردازشی 5/2 تا 1/3 گیگاهرتز، رم 8 گیگابایتی از نوع DDR3 وهارد دیسک 750 گیگابایتی با سرعت 5400 دور در دقیقه از جمله ویژگی‌های این مدل است.همچنین تجهیز به کارت گرافیک اختصاصی GTX 560M با حافظه 2 گیگابایت از نوع GDDR5 و نمایشگر 6/15 اینچی با نور زمینه LED و درایو نوری بلوری، بلوتوث، وب‌کم، کارتخوان حافظه، پورتUSB 3.0، صفحه کلید کامل (اعداد ماشین حساب) و ماوس گیمینگ از دیگر ویژگی‌های این مدل محسوب مي‌شود. این لپ‌تاپ با گارانتی شركت‌های آوات و طلایی لوتوس در بازار به فروش مي‌رسد.

SONY
مدل S13-133CA سونی که 3 میلیون و 440 هزار تومان قیمت دارد، دارای پردازنده CORE I5و رم چهار گیگابایتی است. این مدل دارای هارددیسک 750 GB و حافظه داخلی 2 گیگابایتی است و صفحه نمایش 13 اینچی است که با گارانتی طلایی لوتوس به فروش مي‌رسد.

ACER
به گزارش خبرگزاري مهر، لپ‌تاپ‌های ایسر با توجه به قیمت مناسب آن در بازار تهران، مشتریان خاص خود را دارد و در این میان مدل Aspire-E1-571G طرفدار بیشتری را به خود جلب کرده است. این مدل که با گارانتی دو شرکت سازگار و طلایی لوتوس در بازار توزیع و عرضه مي‌شود حدود 2 میلیون تومان قیمت دارد.از جمله ویژگی‌های این لپ‌تاپ 4/2 کیلوگرمی، می‌توان به  پردازندهIntel 3120M Core i3 2.4 GHz ، حافظه 4 گیگابایتی DDR3 و حافظه داخلی500 گیگابایتی اشاره کرد. تجهیز به پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce 710M 1024 MB up to 2048 MB، صفحه نمایش 6/15 اينچي Bright LED و باتری 6 سلولی از دیگر ویژگی‌های این مدل پرفروش از ایسر است.

IBM LENOVO
برند IBM از ابتدا در جمع کامپیوترهای پرطرفدار بود و از این حیث این بار نیز با همکاری لنوو لپ‌تاپی را عرضه کرده که طرفداران زیادی دارد.این مدل که با گارانتی سازگار و طلایی لوتوس عرضه شده حدود 2 میلیون و 520 هزار تومان قیمت دارد.مدل Z500 نوت‌بوکی مالتی مدیا و فوق حرفه‌ای با قیمتی مناسب است؛ لنوو در سری IdeaPad Z500 از پردازنده‌هاي قدرتمند Intel Core I
استفاده کرده و به لطف تکنولوژی صوتی Dolby و کلید مخصوص بهینه‌سازی صفحه نمایش، لپ‌تاپی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به شنیدن موسیقی و دیدن فیلم‌هاي سه‌بعدی و همچنین انجام بازی‌هاي سنگین و گرافیک بالا محسوب مي‌شود.
تجهیز به پردازنده Core i7-3620، حافظه شش گیگابایتی، هارد دیسک یک ترابایتی و صفحه نمایش 6/15 اينچي از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

MSI
مدل CX-61 براي استفاده مالتی مدیا و بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌، دارای سخت‌افزار قدرتمندی بوده و بدنه‌ آن‌، به یک روکش فلزی مزین شده است. این لپ‌تاپ از نسل سوم پردازنده‌هاي قدرتمند Intel Core با کد Ivy Bridge بهره مي‌برد.این لپ‌تاپ دارای کارت گرافیک مجزای NVIDIA GeForce GT 640M و پورت‌های USB 2.0 و USB 3.0، خروجی تصویری HDMI و VGA، خروجی و ورودی صوتی، پورت شبکه گیگابیتی است.این لپ‌تاپ با گارانتی ماتریکس و طلایی لوتوس با قیمت  2,775,000  تومان به بازار عرضه شده است.

FUJITSU
شرکت آواژنگ و طلایی لوتوس مدل Fujitsu-LIFEBOOK-SH531-B950-4-500-1G را با قیمت یک میلیون و 300 هزار تومان به بازار عرضه می‌کنند. این دستگاه ساخت کشور آلمان است و به پردازنده Intel B950، حافظه رم چهار گیگابایتی، هارد دیسک 500 گیگابایتی و صفحه نمایش 3/13 مجهز است.

APPLE
مک‌بوک اپل که حدود  5 میلیون تومان قیمت دارد نسل جدید مک بوک‌های اپل محسوب مي‌شود که تغییرات سخت‌افزاری نسبت به مدل‌های قبلی داشته است. مدل MD102 شامل پردازنده قوی‌تر، پردازنده گرافیکی بهتر و خروجی‌های جدیدتر بوده است. به دلیل طراحی منحصر به فرد نوت بوک‌هاي اپل و كيفيت بالای آن، این لپ‌تاپ‌ها بین کاربران و طراحان حرفه‌ای محبوبيت دارند. تجهیز به پردازنده Core i7، حافظه رم  هشت‌گیگابایتی، هارددیسک 750 گیگابایتی، کارت گرافیک Intel HD و صفحه نمایش  3/13 اينچي ازجمله مشخصات این مدل است.

HP
مدل ProBook-4540 با قیمت یک میلیون و 820 هزار تومان در جمع پرفروش‌هاي بازار لپ‌تاپ قرار دارد. این مدل دارای وزن 33/2 کیلوگرم، پردازندهCORE I5  و حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR3 و صفحه نمایش 6/15 اينچي LED است.

دنیای اقتصاد

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► تصادف‌ کن، پول بگیر
گوشی هوشمند با خط بریل برای نابینایان ◄

مطالب مرتبط
بنر