انتظار بیل گیتس از ثروت 800 میلیارد دلاری دولت نروژ

شنبه ، 25 آبان 1392 ، 08:58

بیل گیتس مالک شرکت مایکروسافت و رییس بنیاد بیل و ملیندا گیتس از دولت نروژ خواست تا از ثروت صندوق ذخیره ارزی 800 میلیارد دلاری خود که حاصل فروش نقت خام این کشور است در آفریقا سرمایه گذاری کند.

به گزارش نواندیش به نقل از رویترز ، گیتس که در حال دیدار از شهر اسلو پایتخت نروژ است با اشاره به اینکه دولت نروژ به واسطه دارا بودن درآمدهای حاصل از فروش نفت در صندوق ذخیره ارزی خود یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا است، از دولت اسلو خواست تا این ثروت عظیم خود را صرف سرمایه گذاری در کشورهای فقیر آفریقا در بخش هایی چون کشاورزی و بهداشت کند.

وی گفت:" نروژ یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا است و شما (نروژی ها) می توانید بخشی از این ثروت خود را صرف سرمایه گذاری برای مردم فقیر در دیگر نقاط دنیا کنید."

گیتس در حالی این پیشنهاد را به دولت نروژ داده است که دولت جدید اسلو هم اکنون دستور کار بازنگری در سیاست ها و استراتژی های سرمایه گذاری صندوق ارزی 800 میلیارد دلاری خود را در دست مطالعه دارد.

خانم " عما سولبرگ" نخست وزیر جدید نروژ نیز امروز پس از دیدار با گیتس به طور ضمنی با اشاره به تجدید نظر در سیاست های سرمایه گذاری صندوق ارزی این کشور گفت که اسلو در نظر دارد بخش هایی این اینثروت ارزی خود را در بازارهای در حال توسعه سرمایه گذاری کند.

وی افزود:" ما بر این باوریم برگشت سود سرمایه گذاری هایمان در کشورها و بازارهای در حال توسعه بیشتر از کشورهای توسعه یافته خواهد بود.

نروژ با وجود دارا بودن جمعیت 5 میلیون نفری بیش از 1.25 درصد از کل دارایی های جهان را در اختیار دارد. از این منظر کشور نروژ ثروتمند ترین کشور جهان به حساب می آید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► مداحان معروف چه شغلی دارند؟
سرمایه مان را در بانک بگذاریم یا اوراق مشارکت بخریم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر