مقاصد برتر گردشگری ماجراجویانه

شنبه ، 9 آذر 1392 ، 11:08
اندونزی، اکوادور، مراکش ، ترکیه و رواندا، برترین مقصدهای گردشگری ماجراجویانه جهان شناخته شدند که بیشترین تعداد گردشگران جویای تجربه‎های هیجان انگیز و مخاطره آمیز را بخود جلب می‎کند.

طبق بررسی‎های انجام شده از سوی یک موسسه تحقیقاتی به نام G Adventures دربریتانیا که یک گروه گردشگری ماجراجویانه است، داغ‎ترین مقصدهای برتربرای مسافران ماجراجوی خسته از زندگی یک نواخت روزانه در سال آینده 5 کشور اندونزی ، اکوادور، مراکش ، ترکیه و رواندا هستند .

این 5 کشور با توجه به رشد آمارها و نیز جدول گرایش‎ها دربازارهای جهانی تقاضا، توجه بیشترین تعداد از موسسات تورگردانی ماجراجویانه را برای کسب تجربه‎های تازه و نو در سال آینده بخود جلب می‎کنند.

کشور اندونزی با 21 درصد رشد سالانه بیشترین تعداد گردشگران ماجراجو راز از بریتانیا به بالی جذب کرده است. این رقم با ایجاد پروازهای مستقیم میان جاکارتا و لندن ازماه مه آینده بیشتر نیز خواهد شد. موسسه یا آژانس توریستی G Adventures اعلام کرده است که تعداد تورهایی که قرار است سال آینده به این کشور سفر کنند به دوبرابر میزان کنونی افزایش خواهد یافت.

اکوادور نیز با رشد 53 درصد در سال به دلیل شهرت جهانی جزایر گالاپاگوس و جنگل‎های آمازون و چشمه‎های آب گرم آن، شاهد موفقیت بزرگی در سال 2014 خواهد بود.

کشور مراکش با توجه به افزایش 60 درصدی گنجایش سفرهای هوایی میان بریتانیا و مراکش در زمستان امسال و ایجاد مسیرهای تازه هوایی مستقیم با رشد 159 درصدی در سفرهای سال 2013 روبرو بود که انتظار می‎رود این میزان درسال آینده، به ویژه در سفر های برنامه ریزی شده به منطقه صحرا و ماورای آن، به دوبرابر افزایش یابد.

کشور ترکیه نیز درشرایط نابسامانی‎های جاری در بیشتر کشورهای عرب خاورمیانه، به عنوان جایگزین خوبی برای مسافران جویای فرهنگ و آفتاب تلقی می‎شود که دولت ترکیه نیز برنامه‎های متنوعی رابرای صدمین سالگرد جمهوری برای 2014 درنظر گرفته است. موسسه G Adventures پیش بینی کرده است که این کشور شاهد رشد 42 درصدی سالانه مسافران ماجراجو باشد که شامل سفرهای دریایی از "فتحیه" تا "بودروم "نیز می‎شود .

کشور روندا نیز با اجرای یک طرح مشترک مرزی و ویزای مشترک با دو کشور کنیا و اوگاندا درمرزهای شرق افریقا با هزینه‎ای ارزان یعنی 100 دلار امریکا قرار است در ژانویه سال 2014 پذیرای نخستین مسافران باشد. موسسهG Adventures اعلام کرده است که نخستین سفر ماجراجویانه خود را به مدت 9 روز به رواندا و دیدار از شامپانزه و گوریل اوگاندا راه اندازی کرده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► رتبه‌بندی کشورهای جهان از نظر میزان آی‌کیو
درآمد خوشبخت ترین مردم روی زمین چقدر است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر