گردشگری/ جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

سه شنبه ، 19 آذر 1392 ، 06:41

حالا که قرعه کشی جام جهانی فوتبال 2014 انجام شده، همه منتظرند که بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان در برزیل آغاز شود و مردم از اوج هیجان فوتبال لذت ببرند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، یکی از شهرهای میزبان این رقابت ها در سال آینده میلادی ریودوژانیرو است که به آن "شهر فوق العاده" هم می گویند.

موقعیت جغرافیایی

این شهر در جنوب شرقی کشور برزیل، دومین شهر بزرگ این کشور و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است. این شهر توریستی در کنار کوه‌های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج‌های اقیانوس اطلس قرار گرفته‌است.

دیدنی ها

کرکووادو  (Corcovado)


کرکووادو  (Corcovado) در ریودوژانیرو را فراموش نکنید. مجسمه معروف حضرت مسیح (ع) که 38 متر و 635 تن وزن دارد در ارتفاعات کرکووادو قرار دارد.

 

ساحل ایپانما (Ipanema) و کوهستان کله قند (SugarLoaf Mountain)


ساحل ایپانما (Ipanema) در ریو نیز یکی دیکر از جاذبه‌های ریو است. سری به ساحل کاپوکوبانا (Copacobana) نیز بزنید.

کوهستان کله قند (SugarLoaf Mountain) قله‌ای به شکل کله قند است که رفت و آمد به آن توسط تله کابین صورت می‌گیرد و نمای بسیار زیبایی از ارتفاعات کوه و ساحل را به شما می‌دهد.

آبشاهای ایگواچو


یکی از زیباترین نماهای طبیعی برزیل واقع در پارانا (Paraná) است. این آبشار‌ها در حقیقت بین آرژانتین و برزیل تقسیم شده‌اند. از برزیل نمایی زیبا و از آرژانتین نمایی نزدیک را خواهید دید

مراکز خرید

لوجاس آمریکانز، ریو سل شاپینگ سنتر، سائو کنزا دو فشن مال مراکز خرید ریودوژانیرو هستند.

حمل و نقل عمومی

استفاده از تاکسی در ریو راهی مناسب برای رفت و آمد در شهر است . می توانید با اشاره ی دست آنها را متوقف کنید . کرایه ها بر اساس تاکسی متر بایستی محاسبه شود اما نرخ ورودی به آنها در حدود 6.3 رئال برزیلی است . تاکسی های تلفنی تقریبا 30 درصد گرانترند اما امنیت بیشتری دارند . متروی ریو روشی بسیار خوب و سریع برای جا به جایی است . ساعت کاری آن از 5 صبح تا نیمه شب است . در روزهای هفته نرخ هر بلیط آن 2.3 رئال است . اتوبوس ها و مینی بوس های ریو نیز راهی مناسب برای رفت و آمد در شهر است اما معمولا شلوغ هستند و زیاد در ترافیک گیر می افتند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► سرقت دختر از حساب پدر برای خرید شارژ
پرداخت اقساط درون بانکی از طریق سفیر بانک توسعه صادرات ◄

مطالب مرتبط
بنر