خودنمايي "مرسدس ۲.۵ ميلياردي"

پنجشنبه ، 28 آذر 1392 ، 10:35
به گزارش افکارنیوز، اگر طي دو روز گذشته نگاهي به آگهي هاي خودرو انداخته باشيد، شايد چشم تان به تبليغي خورده باشد كه مرسدس C۲۰۰ مدل ۲۰۱۴ را با قيمت ۲.۵ ميليارد تومان به صورت اقساط واگذار مي كند. ظاهرا متولي ورود اين سري از خودروهاي لوكس سازمان توسعه تجارت است كه در آبان ماه امسال به ۱۱۰ مدل ۲۰۱۴ مجوز ورود به كشور را داد و حالا پايشان به خيابان ها باز شده است. امكانات و شرايط خريد اين خودرو به گونه اي است كه شايد تنها تصور كردن آن براي ما ممكن باشد.

شرايط خريد در ايران

مرسدس بنز C۲۰۰ مدل ۲۰۱۴ وارداتي تنها در رنگ سفيد قابل عرضه است، قيمت در نظر گرفته شده براي آن دو ميليارد و ۵۵۰ ميليون تومان بوده كه با شرايط اقساط به دست طرفدارانش مي رسد. براي اين كار پيش پرداخت يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون توماني نياز است با اقساط ۲۴ ماهه به مبلغ تنها ۶۰ ميليون تومان ناقابل! اين در حالي است كه بيمه بدنه هم شامل اين خودرو اشرافي مي شود ولي نبايد فراموش كرد كه يك چك تضميني به مبلغ يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان هم از مشتريان طلب مي شود.

طراحي ظاهري

اين مرسدس از الگوي هميشگي طراحي محصولات سري C پيروي كرده است ولي با يك تفاوت عمده!
خطوط به كار رفته در بدنه حالتي دارند كه شايد در اولين برخورد فكر كنيد با يك خودرو مفهومي (كانسپت) روبرو هستيد. در نماي جلو جلوپنجره استيل و مخصوص اين سري خودنمايي مي كند ولي چراغ ها بسيار كشيده تر شده و كاسه داخلي آنها با به همراه داشتن مسيري از LED كاملان آن را اسپورت و در عين حال خشن نشان مي دهد، هر چند كوچك بودن سپر در اين قسمت باعث شده تا اين مرسدس در نماي جلو شيبي به سمت پايين داشته باشد و آيروديناميك به نظر برسد. در نماي كناري اما اوج هنر طراحي آلماني ها به چشم مي آيد جايي كه گلگيرها هرچند برجستگي آنچناني ندارند ولي فرورفتگي روي درها باعث شده تا بازي نور در اين قسمت چشم نواز باشد.

اين را بگذاريد كنار خطوطي كه از چراغ هاي عقب و جلو روي بدنه خودنمايي مي كنند و برخلاف اكثر خودروها با هم موازي نيستند. در مورد بخش عقب اين C۲۰۰ جذاب هم بايد گفت رد پاي برادرش يعني CLS در فرم سپر و چراغ ها تا حدودي به چشم مي آيد، چراغ ها حالتي برگ گونه دارند و سپر هم با در اگزوز در طرفين آماده آزاد كردن اسب هاي قدرت است.

وضعيت فني

اين سدان آلماني در بازارهاي جهاني با سه مدل موتور بنزيني، ديزل و هيبريد عرضه مي شود كه خب تنها نمونه بنزيني آن مجوز واردات به كشور را گرفته است.

مدلي كه موتور ۳.۵ ليتري شش سيلندر براي آن انجام وظيفه مي كند از توربو شارژر هم بهره مي برد كه در نهايت قدرتي حدود ۳۱۰ اسب بخار را در اختيار راننده اش قرار مي دهد. ضمن اينكه گيربكسي شش سرعته اتومات وظيفه انتقال قدرت موتور را به چرخ ها برعهده دارد.

امكانات ايمني و تجهيزات

اين خودرو به آخرين تجهيزات ايمني و رفاهي مجهز شده كه با توجه به مبلغ پرداختي اتفاق عجيبي نيست.
از نمونه اين امكانات مي توان به ايربگ هاي جانبي، پرده اي و سفارشي براي تمام سرنشينان اشاره كرد.

علاوه بر اينها C۲۰۰ جديد به ترمزهاي جلو ديسكي خنك شونده، ABS، كنترل اتوماتيك هوا با تنظيم دوگانه درجه حرارت، صندلي هاي برقي با گرم كن، حافظه و چرم سفارشي، پشت سري فعال هنگام تصادف، آينه هاي برقي همراه با گرمكن و سيستم جمع شونده هوشمند، روشن و خاموش شدن اتومات چراغ ها، زنون، چرخش نور در پيچ ها، كروز كنترل، ردياب ماهواره، سنسور باران، سنسور پارك، سانروف، سقف پاناروما، سيستم كمك پارك، هشدار نقطه كور و دوربين ديد عقب مجهز شده است.

ركورد آگهي هاي خودرو توسط مرسدس C۲۰۰ مدل ۲۰۱۴ شكسته شد و خريد آن ۲.۵ ميليارد تومان برايتان آب خواهد خورد. البته آگهي دهندگان با شرايط اقساط فكر راحتي خريداران را هم كرده اند. در اين صورت بايد ماهي ۶۰ ميليون تومان ناقابل كنار بگذاريد!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► گرانترین و عجیب ترین قهوه جهان
۱۰ پیش‌بینی موبایلی بزرگ برای سال ۲۰۱۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر