آنکر پادون از 7 نکته ی مهم خانگی در سال جدید می گوید

دوشنبه ، 19 اسفند 1392 ، 15:01


اصلا لازم نیست که برای مرتب کردن خانه خودتان را به دردسر بیندازید برای خیلی از ما تمیز کردن منزل و محیط اطرافمان اهمیت دارد همیشه دوست داریم هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد اما چطور باید خانه مان را مرتب کنبم؟ آنکر پادون مشاور و طراح در دیزاین محل کار و منزل در لس آنجلس میگوید: "برای مرتب کردن خانه باید از یک جایی شروع کنیم گاهی   اوقات دچار سردرگمی مشویم که از کجا شروع کنیم اما مهم نیست از کجا شروع میکنید خود من همیشه از در منزل از قسمت‌هایی  که زیاد باعث کسلی روحیه ام میشود شروع میکنم جاهایی که طولانی مدت تغییراتی نداشته است".


مرتب کردن منزل  نیاز به زمان، هزینه و نیروی انسانی دارد، به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر آنکر پادون برای شروع سال جدید راهنمایی هایی را در مورد سر و سامان دادن منزل ارائه داده است:


1-همیشه سعی کنید وسایلی را که برای منزل نیاز دارید بخرید خریدن هر وسیله ی تزیینی یا دکوری لازم نیست با توجه به کوچک شدن منازل و آپارتمان ها بهتر است محیط اطرافتان را بیش از حد شلوغ نکنید. آنچه لازم دارید را بخرید. به جای خرید و نگه داری وسایلی که از روی قشنگی برای آن پول پرداخت کردید وسایل ضروری تر را بخرید. ممکن است وسایلی را در خانه داشته باشید و تصمیم بگیرید آنها را دور بیندازید یا بفروشید بهتر است اگر این وسایل اضافی هنوز قابل استفاده هستند آن را به موسسات خیریه بدهید. در خیلی از مواقع شما پول زیادی را بابت خرید اسباب منزل تان پرداخت میکنید. اگر هدف شما سر و سامان دادن منزل و مرتب کردن آن هست در بهترین حالت باید علاوه بر زیبایی منزل به هزینه های آن هم فکر کنید.


2-قبل از اینکه برای منزل تان وسیله ای بخرید به جایی که برای آن در منزل در نظر گرفتید فکر کنید. خیلی از افراد هستند که وسایلی را میخرند اما نمیدانند باید آن را کجا بگذارند یعنی از قبل در موردش فکر نکردند این نکته ی بسیار مهمی است.


3-دور انداختن وسایل خیلی ساده تر از خریدن و قرار دادن آنها در منزل است. همیشه خلاق باشید و خوب فکر کنید و حتی اگر منزل تان کوچک است فضایی را ایجاد کنید تا اینگونه وسایل نو را در آن قرار دهید. مثلا گاهی اوقات در منزل تان فضاهایی وجود دارد که از آنها استفاده ای نمیکنید و خالی مانده پس میتوانید این گونه وسایل را در این مکان های خالی قرار دهید.


4-همیشه باید علت نگه داشتن برخی از وسایل منزل تان را بدانید. مثلا چرا مقدار زیادی کاغذ در منزل یا محل کارتان وجود دارد. ممکن است در محل کارتان روزانه کاغذهای زیادی مصرف شوند یا در خانه هم به کاغذ احتیاج داشته باشید این کاغذها را سامان دهی کنید آن را در پوشه جداگانه نگه دارید. همیشه در کنار میز تحریر یا کارتان کاغذها را نگه داری کنید. برخی از کاغذها مربوط به قبوض مالیات یا قبوض آب و برق و گاز هستند اینها را سازمان دهی کردید و در پوشه ی جداگانه نگه دارید. بهتر است در محل کارتان کمتر از کاغذ استفاده کنید همه ی امور اداری تان را از طریق کامپیوتر انجام دهید تا کاغذ کمتری هم مصرف شود. پیدا کردن فرم های کاغذی خیلی سخت تر از پیدا کردن یک فرم در کامپیوتر است. همیشه روی دسکتاپ شما باید این فایل ها ذخیره شده و آماده باشد. هیچ وقت کاغذهایتان را خرد و یا پاره نکنید آنها را در کیسه ای جداگانه بگذارید تا بازیافت شوند.


5-باید از مرتب کردن خانه تان لذت ببرید نه اینکه خسته شوید از یکی از دوستانتان کمک بگیرید. اگر به تنهایی نمیتوانید منزل یا محل کارتان را مرتب کنید از دوستان خود بخواهید کمکتان کنند تا هم سریع تر و هم با همفکری دیگران خانه تان مرتب شود.


6-مواظب وسواس تان باشید. نگذارید حساسیت بیش از حد شما را آزار دهد همین که خانه مرتب و منظم شود کافی است هرگز نباید فکر کنید که باید بهترین باشید شما در منزل تان زندگی میکنید پس بهتر است از نظر خودتان خانه تان مرتب باشد همین کافی است. زیاد وسایل خانه تان را نشویید فقط آنها را که نیاز به شست و شو دارند را بشویید.


7-برای شستن وسایل میتوانید از شرکت های خدماتی نیرو بگیرید تا کمی در کارهای خانه به شما کمک کنند. لازم نیست هر هفته این کار را انجام دهید اگر خوب وسایل تان را تمیز کنید تا یک ماه هم نیاز به کارگر ندارید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► يارانه توليد خرج سفرهاي نوروزي مي‌شود!
4 روش فروشندگان سودجو پوشاک در آستانه شب عید ◄

مطالب مرتبط
بنر