ارتباط رنگ لوگو با نوع تجارت

پنجشنبه ، 21 فروردين 1393 ، 04:30


رنگ لوگویی که می خواهید انتخاب کنید در معرفی شغل شما بسیار اهمیت دارد. رنگ برخی از آرم ها از نوع کاری که انجام میشود قوی تر است. مثلا گوگل از رنگ های رنگین کمان استفاده میکند یا کوکاکولا از رنگ قرمز. گروه خبری بانکی دات آی آر اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه گرد آوری کرده است.

 


رنگ بخشی مهمی از نام تجاری است. این رنگها میتواندد قرمز( نشانی از شدت و تاکید)، زرد( نشانی از شادی و آرامش) یا سیاه و سفید( نشانی از رمز و راز) باشد. در هنگام انتخاب یک لوگو یا آرم حتما رنگ آن را متناسب با نوع شغل و تجارتی که دارید تنظیم کنید. باید پیام خود را در رنگی که انتخاب می کنید بگنجانید. لوگو تجاری دارای محتوی و تصاویر است که جزء اولین چیزهایی است که به آن توجه می شود اما غیر از آن استفاده ی درست از رنگ‌ها نقش بسیار اساسی در بیان پیام دارد.


بویل کانوی متخصص روان شناسی اخیرا تحقیقات گسترده ای را در زمینه ی روان شناسی رنگ ها انجام داده است. علاقه ی شخصی افراد به رنگ ها ارتباط مستقیمی با خصوصیات اخلاقی آنها دارد. او معتقد است که برای رنگ آمیزی اثر گذار باید در درجه ی اول حس تاثیر گذاری را در افراد در نظر گرفت.
نتایج بررسی ها در زمینه ی تاثیر رنگ بر احساسات مردم و درک آنان از محتوی مطلب نشان داد که رنگ ها باعث افزایش میل مشتری به دانستن و پیگیری تجارت شما دارد.


تحقیقاتی در زمینه ی وب سایت ها و طراحی آنان انجام شد و مردم نظرات خود را در کمتر از 90 ثانیه با دیدن محتوی سایت و محصولات بیان کردند اکثر این افراد در وب سایت ها جذب رنگ آمیزی خلاقانه شده بودند حدود 85 درصد از مشتری ها به دلیل رنگ آمیزی مایل به خرید از محصولات شدند. اما در اینجا به طور مختصر به معرفی برخی رنگ های اصلی می پردازیم.


قرمز
رنگ قرمز نشان از گرما و حرارت دارد این رنگ اغلب برای هشدار یا آلارم استفاده می شود اما در کل رنگی است که به برانگیختگی ذهن کمک می کند. این رنگ باعث تحریک اعصاب و افزایش فشار خون میشود. بیداری را در افراد افزایش می دهد و در کل رنگ هیجان برانگیزی است.


زرد

رنگ زرد هم نشان از گرما و حرارت دارد اما بیش از آن به عنوان رنگ آرامش بخش در نظر گرفته می شود. این رنگ باعث ایجاد حس خوشبینی و امید در افراد میشود.


آبی

رنگ آبی نشان از خنکی و آرامش دریا و آسمان را به همراه دارد. این رنگ برای آرام کردن اعصاب و کاهش فشار خون مفید است. این رنگ حس اعتماد، نظم و نظافت به افراد میدهد.


نارنجی
نارنجی رنگ پر انرژی است این رنگ همانند رنگ زرد و قرمز نشان از گرما و حرارت دارد. نارنجی حس تعادل را در انسان ایجاد می کند.


سبز
این رنگ تداعی کننده طبیعت، سلامت، خوشبختی و حسادت است.

بنفش
این رنگ کمتر حس برانگیختگی را در انسان به وجود می آورد و بیشتر به انسان حس برتری، معنویت، رمز و راز میدهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 20 فروردین 93
استرس در محیط کار چه می کند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر