سوء تفاهم های کاری را چگونه از بین ببریم؟

شنبه ، 27 ارديبهشت 1393 ، 10:19


گاهی اوقات ممکن است در محیط کار بین کارمندان یا کارمندان و کارفرمایان سوء تفاهم های کاری به وجود بیاید. همیشه باید در روابط بین فردی با دیگران جانب احتیاط را رعایت کنید دقت کنید که محیط کار در عین دوستانه بودن جدی است. همدلی و همکاری افراد در یک تیم باید به گونه ای باشد که به پیشبرد کار منجر شود نه به پس رفت آن بنابراین روابط کاری را باید حد و مرز گذاری کنید. همکاران در یک سیستم با انجام وظایف خود و رعایت اصول اخلاقی در کار به موفقیت خود و کارشان کمک میکنند.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کلید راه اندازی یک کسب و کار موفق ارتباط موثر میان کارفرما و کارمندان است. دستورالعمل های مشخصی که کارفرما به کارمندانش ارائه میدهد علاوه بر وظایف کاری وظایف اخلاقی نیز هستند.


همیشه برای اینکه سوء تفاهم های به وجود آمده را برطرف کنید باید از گفت و گوهای جمعی کمک بگیرید این گفت و گوها اثر گذاری بهتری دارد تا موضوع برای همه حل شود. شما به عنوان یک کارمند یا کارفرما هر آنچه را که باعث نارضایتی تان از کار میشود را برای مسئول مربوطه عنوان کنید. کارمندان همیشه باید عدم رضایتشان از کار را بازگو کنند.


به کارفرمایان توصیه میشود که در ماه جلساتی را با کارمندان برای بررسی عملکرد آنها و شنیدن نظرات و پیشنهادات و مشکلات کارمندان برگزار کنند. این جلسات باعث میشود هر آنچه که در بین کارمندان وجود دارد حل و فصل شود و چیزی وجود نداشته باشد که باعث سوء تفاهم شود.


در زمان استخدام کارمندان به آنها به جز اصول کاری اصول اخلاقی را که مهمتر از وظایف کاری است تذکر دهید. یک شرکت موفق باید بیش از هر چیز روی اخلاق کارمندان حساس باشد تا روی وظایف و کاری که میخواهند انجام دهند.


سوء تفاهم ها گاهی منشاء کاری دارد یعنی نوع کار یا عدم انجام صحیح وظایفی که کارمندان بر عهده دارند علاوه بر ناقص ماندن کار باعث بروز سوء تفاهم میشود. بنابراین کارمندان در صورت بروز مشکل باید مدیریت را در جریان قرار دهند آنها باید خودشان نیز بتوانند از پس حل مشکلات بربیایند. خیلی از سوء تفاهم ها میتوانند در همان ابتدا با صحبت حل و فصل شوند.


کارمندان باید در محیط کاری وظایف را غالب بر مسائل حاشیه ای بدانند. حاشیه های کاری اغلب به سوء تفاهم ها دامن میزند هرچه که حاشیه ها را کمتر کنید اصل کار نمایان تر خواهد شد. حاشیه ها در کار باعث بروز شایعات میشود و شایعه بزرگترین آفت برای یک محیط کاری و حتی زندگی افراد است.


رضایت از کار باعث خوشنودی و انگیزه دادن به کارمندان میشود بنابراین هرچه که میزان جزییات و حاشیه را کمتر کنید رضایت کاری بیشتر میشود محیط کاری که دارای استرس و تنش باشد ناموفق خواهد بود. کارمندان خوب همیشه روابط دوستانه کاری به دور از هرگونه حاشیه دارند.


بهتر است هر کارفرمایی یک منشور اخلاقی در محیط کاری اش داشته باشد تا کارمندان نیز اهمیت مسائل اخلاقی را بیشتر درک کنند چون وقتی کارفرما روی اینگونه موارد تاکید بیشتر داشته باشد کارمندان هم متوجه اهمیت این گونه مسائل در محیط کاری میشوند. کارفرما خود با رعایت اصول اخلاقی و روابط کاری کارمندان را ملزم به رعایت آنها میکند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 27 اردیبهشت 93
ترس بانک‌ها از بدهکاران مخوف! ◄

مطالب مرتبط
بنر