مردم برای خرید خودرو وام لازم شدند

دوشنبه ، 29 ارديبهشت 1393 ، 13:29

 

زمانی با پس انداز چند ماهه می توانستی از پس خرید یک خودرو مدل پایین ارزان قیمت برآیی اما این روز ها قیمت خودرو به جایی رسیده که خرید یک خودرو نو از عهده هرکسی بر نمی آید.

به گزارش بانکی دات آی آر، وقتی بنزین گران می شود ماشین هم گران می شود، جالب اینکه وقتی قیمت بنزین ثابت است ماشین باز هم گران می شود، شب می خوابی و صبح روز بعد باز هم ماشین گران می شود!

 

به این ترتیب برای خرید خودرو می بایست راهکار های جدیدی ارائه شود در غیر این صورت طی سال های آتی قدرت خرید ماشین برای مردم باز هم کاهش می یابد در نتیجه هنوز خودرو های فرسوده قبلی ساماندهی نشده اند با یک سری جدید از خودرو های فرسوده مواجه می شویم که آلودگی شهرهای بزرگ را تضمین خواهند کرد!

این روز ها بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات خرید خودرو کم کار شده اند یا بهتر است بگوییم تقریبا ارائه این تسهیلات در اغلب بانک ها تعطیل است.

لیزینگ ها هم که مدتی بود از رونق افتاده بودند این روزها لازم است از خواب خرگوشی بیدار شوند و برای ارائه خودرو جدید به مردم پیش قدم شوند.

به نظر می رسد وام های قدیمی خرید خودرو که تا سقف 7 میلیون تومان ارائه می شد این روزها برای خرید نصف خودرو و حتی یک چهارم خودرو کفایت نمی کند.

به این ترتیب ارائه وام های مناسب در بازده زمانی طولانی مدت لازم است.

درکنار این امر توجه به کیفیت ساخت خودرو و بهبود کیفیت ماشین ها هم امری است که به نظر ضروری می رسد.

بازار خودرو ایران دارای پیچیدگی ها و ظرایفی است که تقریبا این بازار را در جهان بی نظیرکرده است. شرکت های بزرگ خودرو سازی جهان آرزو دارند به بازار ایران راه پیدا کنند اما تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود این امر به تاخیر خواهد افتاد.

حضور نظام بانکداری در این عرصه از مواردی است که لازم به نظر  می آید و بانک ها هم با ورود قدرتمند به این عرصه می توانند از مزایای این بازار پر مخاطب بهره مند شوند.

رابطه متقابلی که هم به سود مشتریان خودرو هم شرکت های خودروسازی و هم مصرف کننده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► 6 راهکار برای افزایش شانس موفقیت در زندگی و کسب و کار
بانک‌ها از ۲۰ خرداد از مردم کارمزد جدید می‌گیرند ◄

مطالب مرتبط
بنر