چه کار کنیم که آخر ماه به بحران مالی بر نخوریم؟

پنجشنبه ، 22 خرداد 1393 ، 07:44

 

دوستی داشتم که ماه های اول ازدواجش می گفت ما همیشه اول ماه مرغ و کباب می خوریم و روزهای آخر ماه که چیزی در یخچال نمی ماند عدس پلو !

 

به گزارش بانکی دات آی آر، مهم نیست که مجرد باشید یا متاهل مدیریت در آمد ها و رساندن حقوق محدود به آخر ماه و روز زیبای دریافت حقوق تازه یک هنر است در این گزارش چند راهکار برای راحت تر شدن این وظیفه خطیر برای شما ارائه می کنیم:

 

1. ذوق زده نباش

وقتی حقوقتان را دریافت می کنید از روی ذوق زدگی و یا احساس پولداری کاری انجام ندهید و خرید بزرگی نکنید. بهترین راهکار برای پیشگیری از خرید های هیجانی و بی منطق که آخر ماه فقط موجب پشیمانی می شود این است که لیستی از مایحتاج ضروری تان تهیه کنید و بر طبق اولویت و متناسب با درآمدتان خرید کنید.

2.خسیس بازی در نیاورید

مقصود از این توصیه این است که باید بدانید که برنامه ریزی و داشتن حساب دخل و خرچ با خسیس بودن متفاوت است. افرادی که بیش از اندازه از خرج کردن و خرید ضروریات امتناع می کنند خرج های بزرگ برای خودشان می تراشند.

وقتی کفش،عینک،کرم ضد آفتاب، لوازم پزشکی و بهداشتی  استاندارد یا مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را به هوای پس انداز و داشتن حساب دخل و خرج تهیه نمی کنید مجبور می شوید خرج های کلانی صرف بهبود بیماری های ستون فقرات، چشم، پوست بکنید و هزینه های فراوانی متحمل شوید چون یک کالای خوب و استاندارد که به آن نیاز داشتید نخریدید!!

4. بخشی از درآمدتان را صرف خیریه کنید

خانم مسنی را می شناسم که هرگز حاضر نیست با کارت بانکی مستمری بازنشستگی اش را دریافت کند!! او ساعت ها در صف بانک می ایستد حقوقش را تمام و کمال از بانک دریافت می کند ، آیت الکرسی بر آن می خواند تا برکتش زیاد شود و حتما مبلغی از آن را صدقه می دهداو سالهاست با حداقل حقوق زندگی آبرومندی دارد .

این روش برای ما ممکن نیست و شاید هم کمی وقت تلف کردن و زیاده روی به نظر برسد اما مسلما صرف پول در امور خیریه به دارایی های اندک ما برکت و به روان ما آرامش هدیه می کند . حس خوبی که خودش برکت است.

5. موقع گرسنگی و عصبانیت خرید نروید

انسان گرسنه و عصبانی بخش منطقی مغزش را تعطیل می کند و بعد به سراغ خرج کردن می رود نتیجه اش هم کاملا آشکار است .

بعد از اینکه از خرید بازگشتیم با انبوهی ازکالاها موجه ایم که هیچ نیازی به آنها نداریم.

6.استفاده از بانکداری الکترونیک

بسیاری از مغازه دارها موقع خرید پول خورد ندارند و مبلغ های اندک اما قابل توجهی را به این خاطر از دست می دهیم یا شکلات، آدامس، آب نبات و چسب زخم یا پنبه الکلی گیرمان می آید که به آنها نیازی نداریم.

اما هیچ کس در مقابل کارت بانکی و خرید الکترونیک نمی تواند چنین کاری با شما بکند،خرد ترین مبالغ را می توان از طریق کارت خوان پرداخت نمود

7.خرید اینترنتی

تکنولوژی خیلی چیز خوبی است ،بعضا سایت ها برای خریداران محصولاتشان از طریق اینترنت و سایت های خاص تخفیفات و مشوق های خوبی هم در نظر می گیرند که به ما کمک می کند کمی پس انداز کنیم.

خوشبختانه در حال حاضر سایت های خرید آنلاین و تخفیف خیلی خوبی فعال هستند که با آشنایی با آنها می توانید خریدی مطمئن و به صرفه داشته باشید.

وقتی یک سایت معتبر با کارشناس های مجرب خرید یک محصول را به شما پیشنهاد می کند و حتی تخفیف هم برای آن ارئه می کند می توانید یک جنس اصل با قیمت مناسب بخرید.به همین راحتی

8. هرچیز وقت خودش را دارد

در بعضی ایام سال برخی اجناس بی جهت گران تر از سایر ایام است و یا بلعکس حراج هایی شکل می گیرد و باتخفیف می توان کالاهای خوبی خرید.

سعی کنید به تجربه و مشورت با دیگران یاد بگیرید که هر فصلی برای خرید چه کالایی مناسب تر است و چه زمان اجناس با گرانی کاذب مواجه اند و از تهیه شان باید خودداری کرد.

9.کالاهای غیر ضرور را بفروشید

همیشه در کمد ،قفسه ها و انباری منزل ما کالاهای زیادی وجود دارد که این روزها از آنها استفاده نمی کنیم اما آنها سالم اند و می توانند برای خیلی ها مفید باشند می توانید آنها را از طریق سایت هایی که به این منظور در نظر گرفته شده بفروشید و اندکی پس انداز کنید و خانه را هم از شر وسایل اضافه خالی کنید.

سعی کنید به هیچ وجه به کسانی که در کوچه فریاد می زنند و آرامش شهر را مختل می کنند چیزی نفروشید. چون هم مجوزی به آنها می دهید که زیبایی شهر و بهداشت صوتی را به هم بزنند و هم خیلی  ارزان تر از آنچه کالایتان ارزش دارد خرید می کنند.

10.همیشه جنس دسته دو بد نیست

بعضی چیزها که جنبه بهداشت فردی ندارد را لازم نیست نو خرید شاید یک دوست گوشی موبایل خوبی دارد که می خواهد بفروشد یا...

شاید خرید یک کالای دسته دوم خوب کمک کند اندکی پس انداز کنید. اما اکیدا توصیه می کنم کالای دسته دومی بخرید که ارزشش را داشته باشد و گرنه پول هدر داده اید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

 

 

 

 

 

► شگرد عجیب برای کلاهبرداری از مرد طلافروش
ثروتمندترین گروه تروریستی جهان چه کسانی اند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر