کارمندان خسته!

پنجشنبه ، 22 خرداد 1393 ، 09:41


شاید شما هم به عنوان یک کارمند یا کارفرما گاهی به دلیل تکراری شدن کار در طول روز و یا مشغله ی زیاد دچار خستگی و کسلی مفرط شده باشید. شاید خیلی از اوقات خستگی کارمندان به دلیل پیوسته بودن کار در طول روز و مواجه شدن با مشکلات فراوان باشد. خیلی از کارمندان هستند که این خستگی را زود بروز نمیدهند و سعی میکنند که کار و وظیفه خود را با وجود خستگی فراوان ادامه دهند اما این خستگی و کسلی باعث تاثیر منفی روی روند انجام کار میشود.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر خستگی در کار باعث بروز خطا و مشکلات میشود در این صورت چند راه حل برای مقابله با این خستگی وجود دارد گاهی اوقات کارفرمایان اهمیت چندانی به خستگی کارمندان نمیدهند و به آن ها توجهی نمیکنند یا اینکه در بعضی از مواقع سعی میکنند به کارمندان انگیزه بدهند و محیط کار را فعال تر کنند در برخی از مواقع هم که فقط کارمندان را سرزنش میکنند.


خستگی در کار با ارزیابی کوچکی که از عملکرد کارمندان در طول یک ماه انجام میشود مشخص میکند که این علت خستگی ناشی از چیست. گاهی به دلیل مشکلات شخصی، بی انگیزگی، تکراری شدن کار، عدم مدیریت صحیح و... ممکن است خستگی کارمندان حتی به صورت طولانی مدت از کار و شغل شان مشاهده شود. در این صورت باید تغییر را ایجاد کنید این تغییر در روند انجام کارها یا تغییرات کوچکی که در طراحی محیط کار ایجاد میکنیم میتواند یکنواختی را از بین ببرد.


گاهی اوقات از کارمندان بخواهید که مهارت های جدیدی را یاد بگیرند و به توانایی های شان افزوده و ارتقا پیدا کنند این باعث میشود خستگی کارمندان از تکرار روزانه ی کار از بین برود. فدریک هرزبرگ نویسنده ی کتاب "Motivation to work" معتقد است که سه چیز باعث انگیزه در کارمندان میشود؛ تغییر شغل، ارتقا شغل و در آمد زایی.


تغییر در شغل حتما نباید تغییر مکان و محل کار باشد بلکه کارمندان در صورت داشتن مهارت و پیشرفت و توانایی میتوانند وظایف خود را تغییر دهند و مسئولیت های دیگری را بر عهده بگیرند. در مورد ارتقا شغلی کارمندان میتوانند در همان موقعیت کاری که هستند ارتقا درجه پیدا کنند و حوزه ی مسئولیت های شان بزرگتر شود.


در آمد زایی هم میتواند با ارتقا و بیشتر شدن وظایف و مسئولیت ها افزایش یابد بنابراین اغلب اوقات خستگی کارمندان میتواند با یک عاملی که انگیزه در آنها ایجاد کند برطرف شود مثل تغییر در فضای کاری یا وظایف شغلی که اینها با یک برنامه ریزی صحیح میتواند کندی در کار و کاهش میزان عملکرد کارمندان را از بین ببرد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آشنایی با مغز اقتصادی مالزی و پدر مالزی مدرن
چرا پژو 206 در بازار گرانتر از قیمت مصوب به فروش می رسد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر