مارک دنیلسون از دنیای دکوراسیون میگوید

شنبه ، 24 خرداد 1393 ، 14:02

 

مارک دنیلسون طراح و تولید کننده دکورهای خانگی در کلرادو است او با داشتن یک شرکت و تعدادی کارمند توانسته موفقیتهای زیادی کسب کند و در سال 2008 از سوی اتحادیه مشاغل در آمریکا توانست جایزه بهترین شرکت در زمینه ی برنامه ریزی کاری و مسئولیت پذیری را به خود اختصاص دهد. دنیلسون علاوه بر دکوراسیون خانه به دکوراسیون محل کار نیز مشغول است و در سانفرانسیسکو و نیویرک به طراحی و دکورسازی برای شرکت ها و سازمانهای مختلف میپردازد. دنیلسون در سال 1991شرکت خود را تاسیس کرد و امروز از بزرگترین کارفرمایان در شرکت خود محسوب میشود و همچنین شرکت او یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه ی طراحی است.

 


گروه خبری بانکی دات آی آر مصاحبه ای که با او انجام شده است را گرد آوری نموده او در زمینه ی شروع کار و فعالیت هایش و همچنین موفقیت هایی که کسب کرده صحبت میکند.


لطفاً در مورد تجارت تان توضیح بدهید که دقیقا به چه کاری مشغول هستید؟
شرکت" دنیلسون دیزاین" در سال 1991 تاسیس شد و ما مشغول به طراحی و دکور سازی برای منازل و محیط های کاری هستیم. علاوه بر این تولیدکننده محصولات چوبی برای دکوراسیون نیز هستیم که در حال حاضر بیش از 4000 خرده فروشی و عمده فروشی در سر تا سر کانادا و آمریکا از محصولات ما خرید میکنند و آنها به دست مصرف کننده میرسانند.


شروع این کار به صورت چه صورتی بود؟
زمانی که در رشته زیست شناسی فارغ التحصیل شدم در ابتدا خودم در منزل به تولید و ساخت انواع دکورها برای محل کار و محیط های اداری مشغول شدم خودم این دکورها را طراحی میکردم سپس آنها میساختم و به فروش میرساندم هم برای محیط های اداری و هم برای منازل به ساخت دکور مشغول شدم پس از اینکه توانستم کار را توسعه بدم به همراه همسرم تصمیم گرفتیم تا شرکت "دنیلسون دیزاین" را تاسیس کنیم.


چطور شد که تصمیم گرفتید به کار طراحی و دکوراسیون بپردازید؟
در واقع در سال 1991 من و همسرم به شهر کلرادو رفتیم در آن سال کیفیت سبک زندگی در جنوب کلرادو بسیار خوب بود اما از لحاظ اقتصادی کلرادو چندان پیشرفتی نکرده بود بنابراین ما سعی کردیم بخشی از این مشکلات را با راه اندازی یک کسب و کار و تجاری کردن بیشتر شهر و ارتباط با دیگر شهرها و صنایع بتوانیم به اقتصاد کمک کنیم تا اینکه تصمیم گرفتیم یک شرکت تاسیس کنیم در آن زمان که شرکتمان را تاسیس کردیم تا کنون مورد حمایت شهر خودمان و دیگر شهرهای کوچک در آمریکا قرار گرفتیم.


در مورد بیزینس پلن خود و تاثیری که روی کسب و کار شما گذاشت توضیح بدهید.
در ابتدا که برای بیزینس پلن خود از بانک کمک گرفتم هم کمک مالی و هم کمک فکری اما پس از آن فرصت نشد که بیشتر بتوانیم روی این بیزینس پلن تغییراتی ایجاد کنم و الان پس از گذشت 20 تقریبا سال فرصتهای کاری بهتر و مهمتر و همچنین تغییرات بیشتر در کارمان ایجاد شده است که همه ی اینها باعث میشود ایده های کاری جدیدتری را استفاده کنیم.


کارمندان تان چگونه اند؟ چطور آنها را استخدام میکنید؟
در روزهایی که کار را تازه آغاز کردیم به نوعی وضعیت اقتصادی ما چندان خوب نبود که بتوانیم کارمندان زیادی استخدام کنیم اما پس از اینکه کار رونق گرفت تعدادی کارمند استخدام کردیم استخدام کارمندان هم مثل دیگر شرکتها انجام میگیرد اما همیشه سعی کردم افرادی را استخدام کنم که بیشتر به تولید مشغول شوند و بتوانند در ساخت محصولات به ما کمک کنند چون بیشتر روی مهارتها تاکید میکنم مثلا تا 5 سال پیش حتی حسابدار هم نداشتم و تمام کارهای مالی را خودم انجام میدادم چون بیشتر کارمندانی نیاز دارم که توانایی های تولید و ساخت وسایل را داشته باشند.


از چه نهادها و سازمانی کمک گرفتید؟ مثلا بانکها، شرکتهای بازرگانی مرتبط با تجارت خودتان؟
بیشتر سعی کردیم با تجارت های مرتبط در ارتباط باشیم چون بانک که در زمینه مالی به ما کمک میکند مهمترین روابط تجاری ما همان شرکتهایی که از ما خرید میکنند.


گفتید که از کار در منزل شروع به فعالیت کردید خوب چالش هایی که با آن مواجه شدید چه بود؟ چه مزیتی برای شما داشت؟
من در ابتدا به کار در منزل و ساخت و طراحی این دکورها مشغول بودم که 24 ساعت را در حال کار و فعالیت بودم اما پس از آنکه به کلرادو آمدیم شرکت را تاسیس کردیم چون باید یک کارگاه برای تولید این وسایل تهیه میکردیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم کار در منزل سختی های خود را دارد اما شرکت مسئولیت پذیری بالاتری نیاز دارد.


شرکای تجاری شما چه کسانی هستند؟ بیشتر از چه افرادی کمک میگیرید؟
برادرم که شریک من در درآمد زایی و سودآوری است چون برای تاسیس شرکت از او کمک مالی گرفتم همسرم که در طراحی انواع و اقسام محصولات به من کمک میکند  خدم که هم در بخش مدیریت و هم در بخش تولید هم ناظر هستم هم اینکه گاهی خودم هم مشغول به ساخت و تولید میشوم.


برای استخدام کارمندان استراتژی شما چگونه است؟ چالش های شما در ارتباط با استخدام افراد چیست؟
اینکه ما در طول این چند سال حدوداً چندین هزار نفر را استخدام کردیم و اما الان زیر 100 نفر کارمند داریم یعنی چالش های زیادی را پشت سر گذاشتیم در اینجا بیشتر افراد بومی را استخدام میکنیم که مشکل رفت و آمد نداشته باشند چون اگر از دیگر شهرها کارمند بگیریم باید چندین کیلومتر را در طول روز در رفت و آمد باشند بنابراین همیشه سعی میکنیم افراد بومی را به کار بگیریم.


کار با اعضای خانواده چه مزیتی دارد؟
خوب بیشتر در زمینه ی صمیمیتی که در کار داریم و همکاری دلسوزانه تری که انجام میدهیم مثلا برادرم یا همسرم که هم به کار علاقمند هستیم هم اینکه بهتر میتوانیم فعالیت خود را روز به روز بیشتر کنیم همه اینها مزیت های کار با اعضای خانواده است.


چیزی در کار شما وجود دارد که بخواهید آن را تغییر دهید؟ کاری که قبلا در تجارت تان انجام دادید و الان فکر کنید که باید جور دیگری عمل میکردی؟
به نظر من اگر در گذشته در کار و شغل اشتباه کردیم این خود یک سرمایه برای آینده تلقی میشود بنابراین نباید آن را به حساب یک اشتباه کاری تلقی کنیم باید از این تجربیات در آینده استفاده کنیم.


چیزی در تجارت تان وجود داشت که قبلا پیش بینی برای آن نکرده بودید؟
در ابتدا که شروع کردیم خیلی از آینده ی کاری در هراس بودیم و به نوعی میخواستیم کمکی به اقتصاد هم داشته باشیم  اما به تدریج با افزایش تجربه و نیروی کار توانستیم موفقیت های بیشتری کسب کنیم هدف ما این بود که در کنار درآمد زایی کمکی هم به اقتصاد داشته باشیم.

چه توصیه ای برای افرادی که میخواهند تجارتی را آغاز کنند دارید؟
فقط به دنبال کاری باشند که به آن علاقه دارند حتی اگر پول زیاد و تلاش زیاد هم لازم داشته باشند اگر طبق علاقه و آنچه که از آن لذت میبرند پیش بروند میتوانند موفق باشند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،25 خرداد 93
اعلام شرایط تعویض اپراتور با حفظ شماره موبایل ◄

مطالب مرتبط
بنر