12 ویژگی شخصیتی مخصوص مدیران حرفه ای

دوشنبه ، 26 خرداد 1393 ، 05:02


یک مدیر خوب یا یک رئیس خوب یاد بتواند تیم کاری اش را مدیریت کند. مثلا در بعضی از مواقع کارمندان با دیدن مدل مدیریتی که کارفرما دارد و با دیدن جدیت و پشتکار او سعی میکنند که خودشان نیز کار را جدی بگیرند بر عکس خیلی از مواقع عدم توجه مدیران به جدی بودن در کار یا حرفه ای نبودن باعث تنبلی و بی انگیزگی کارمندان میشود. اگر شما دارای یک تیم کاری خوب هستید و میخواهید آن را حفظ کنید پس باید رفتارها و برخوردهای شما حرفه ای باشد چون برخورد و رفتار کارفرما نشان از تجربه ی او دارد

 

.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر 12 ویژگی شخصیتی بسیار مهم و در عین حال ساده ویژگی کلی مدیران حرفه ای است.

 

 

مثبت اندیشی
یک مدیر حرفه ای باید از روانشناسی مثبت اندیشی و تاثیر آن روی کار مطلع باشد از هر فرصتی که باعث میشود بیش از قبل مثبت اندیش باشید استفاده کنید و البته از هر فرصتی که به شما مثبت اندیشی را آموزش میدهد نیز استفاده کنید.


صداقت
ویژگی بسیار مهم و اساسی برای مدیران و کارفرمایان که هم شامل صداقت در کار و هم شامل صداقت در رفتار و برخورد با کارمندان است.


انتخاب جانشین
یک مدیر خوب هیچ گاه مدیریت و اداره کارمندانش را رها نمیکند حتی اگر به دلیل مشغله کاری یا سفر در شرکت و محل کارتان حضور ندارید باید یک نماینده یا جانشین برای خود بگذارید تا در غیاب شما مدیر کوچک محسوب شود.


روابط عمومی خوب
اکثر مشکلاتی که در شرکتها و اداره ها وجود دارد ناشی از عدم وجود روابط عمومی صحیح است اگر بتوانید با کارمندان خود خوب برخورد کنید خیلی از مشکلات خود به خود حل میشوند.


توجه
همیشه به عنوان یک کارفرمای خوب باید به کار و کارفرما توجه کنید و ارزش و اهمیت برای کار و تجارت خود قائل باشید کارمندان نیز از شما الگو برداری میکنند و به کار اهمیت بیشتری میدهند.


تمرکز
سعی کنید همیشه در کار متمرکز باشید تمرکز روی تیم کاری، عملکرد آنها و همچنین تمرکز روی اهداف باید ویژگی دائمی یک کارفرما یا یک مدیر خوب باشد.


تعادل
همیشه وقتی بتوانید بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنید یک مدیر موفق خواهید بود و بیشترین بازخورد را از نتیجه ی کار خواهید گرفت.


ارزش گذاری
ارزش گذاری برای کارمندان و کار و تلاش آنها اعتماد به نفس آنان را بالا میبرد و به نوعی به آنها انگیزه میدهد.


تشویق به پیشرفت و ترقی
کارمندان را تشویق کنید تا پیشرفت کنید آنها را تشویق کنید تا بیشتر از قبل تلاش کنند و موثر واقع شوند.


قدر دانی
همیشه سعی کنید حتی برای کوچکترین کارها نیز از کارمنداتان قدر دانی کنید همین قدر دانی کوچک شما باعث انگیزه دادن به آنها میشود.


مربی باشید نه مدیر!
همیشه سعی کنید نقش یک مربی یا مرشد و راهنما را برای کارمندان خود داشته باشید و کمتر مثل یک رئیس و مدیر رفتار کنید به جای اینکه به آنها بگویید چه کاری انجام دهند و چه کاری انجام ندهند سعی کنید به آنها نشان دهید که باید چه کاری را انجام داده و چه کاری را انجام ندهند.


منصف باشید
اگر دائما به آنچه که خودتان در نظر دارید و برای شما مهم است توجه کنید و یا اینکه در ارزیابی کارمندان بی توجه باشید و نکات مثبت و ارزنده ی آنها را در نظر نگیرید تیم کاری روحیه ی خود را از دست داده و نمیتواند مثل قبل به فعالیت های خود ادامه دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نقشه راه خروج غیر‌تورمی از رکود
اعزام نیروی کار ایرانی به عمان ◄

مطالب مرتبط
بنر