صرفه جویی در زندگی روزمره

چهارشنبه ، 28 خرداد 1393 ، 13:43

 


صرفه جویی در زندگی روزمره لزوما نیاز به برنامه ریزی هی طولانی مدت و فکر و خلاقیت و... ندارد بلکه رها های بسیار ساده ای وجود دارند که میتوان با استفاده از آنها هم صرفه جویی در زندگی داشت و هم اینکه مقدار اندکی پول هم پس انداز نمود.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر راه های بسیار ساده ای که میتوانند به ما کمک کنند تا صرفه جویی کنیم بودجه بندی مناسب برای هر وسیله یا کالایی است که میخواهیم تهیه کنیم. همین که بودجه ی ماهیانه خود را درست و با اندکی دقت برای مخارج مختلف اختصاص دهیم خود یکی از راه های جلوگیری از هزینه های بی مورد است.

 


تسویه بدهی های قبلی و احتمالا قرض و قسط هایی که باید پرداخت کنیم با اندکی دقت و توجه سازمان دهی میشوند. حذف هزینه های اضافی که در زندگی داریم مثل خرید های بی مورد یا هزینه هایی که ممکن است بابت یکسری از کالاهای غیر ضروری بپردازیم خود به نوعی صرفه جویی در زندگی است.


استفاده از حمل و نقل عمومی از دیگر راههای صرفه جویی است چون هم صرفه جویی در هزینه های سوخت است و هم اینکه صرفه جویی در زمان چون استفاده از حمل و نقل عمومی از خودرو شخصی سریعتر است. سعی کنید برای هزینه های شارژ و قبوض مختلف برنامه ریزی داشته باشید هر کسی به نسبت استفاده ای که در طول روز از انرژی دارد میتواند به همان نسبت که سهمی در استفاده از آن دارد سهمی هم در صرفه جویی آن داشته باشد.


بیمه خود نوعی صرفه جویی در زندگی است. چون بیمه هزینه های درمانی را کاهش میدهد بنابراین هم نوعی سرمایه گذاری و هم نوعی صرفه جویی است. سعی کنید هر ماه مبلغی را به عنوان پس انداز کنار بگذارید هر چقدر هم که این مبلغ کم باشد اما نباید عادت خوب پس انداز کردن را کنار بگذارید.


همیشه سعی کنید هر چند وقت یکبار خودرو خود را برای بررسی و چکاب به تعمیرگاه ببرید این باعث میشود که از هزینه های سنگینی که ممکن است به خاطر نقص فنی خودرو به وجود بیاید کاسته شود. به فرزندان خود نیز در مورد آداب پول خرج کردن و درآمد زایی را بیاموزید تا آنها با الگو قرار دادن شما از همان سن کودکی سعی کنند که صرفه جویی و درست مصرف کردن را یاد بگیرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بلیت سفر به ماه: ۱۵۰ میلیون دلار
سرقت مسلحانه نافرجام از یک بانک ◄

مطالب مرتبط
بنر