3 سوالی که باید در هنگام تغییر شغل از خود بپرسید

چهارشنبه ، 4 تیر 1393 ، 11:57

 

 

گاهی اوقات ممکن است تصمیم به تغییر شغل یا تغییر موقعیت کاری بگیرید این تغییر شغل میتواند به دلایل مختلفی صورت بگیرد مثلا بی انگیزگی کارمندان نسبت به کار یا عدم علاقه ی آنها یا عدم توانایی برای انجام مسئولیتها و وظایف همگی میتوانند از دلایل تغییر شغل باشند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر فاکتورهای مختلفی را باید در هنگام تغییر شغل در نظر بگیرید و مثلا اینکه تغییر شغل شما در حال حاضر باعث تغییر در روحیه ی کاری شما خواهد شد یا خیر. یا اینکه موقعیتهای مناسبی برای شما وجود دارد یا خیر به طور کلی باید به 3 نکته ی مهم در هنگام تغییر شغل توجه کنید و این 3 سوال مهم را از خود بپرسید.

 


1-کجا و چطور میتوانید شغل مناسب تری پیدا کنید؟
برای تغییر دادن شغل خود ابتدا باید یک موقعیت شغلی بهتر وجود داشته باشد تا بتوانید موقعیت خود را تغییر دهید و دست یابی به این موقعیت جدید بسیار مهم است. معمولا باید برای دست یابی به شغل جدید سعی کنید موقعیتی را برای خود ایجاد کنید که علاقه شما را به انجام کار و فعالیت بیشتر کند. چون رضایت شغلی عامل مهمی است که انگیزه را بیشتر میکند . موقعیت شغلی جدید باید به گونه ای باشد که از همه لحاظ بتواند شما را به کار جذب کند مثلا محیط خوب، موقعیت بهتر، علاقه به کار مربوطه و... .


2-هدف شما از تغییر شغل چیست؟
این نکته ی بسیار مهمی است که بتوانید در ابتدا هدف خود را از تغییر شغل مشخص کنید و در اصل علت این تغییر شغل را برای خود مشخص کنید بعضی از مواقع افراد به دلیل درآمد زایی بیشتر تصمیم به تغییر شغل میگیرند یا اینکه تصمیم میگیرند به صورت مستقل و برای خودشان کار کنند اما برای همین تعریف اهداف از تغییر شغل خود باید به میزان تجربیاتی که دارید نیز توجه کنید چون موقعیت شغلی جدید نیاز به تجربیات جدید دارد و شما برای موفق شدن در این موقعیت جدید باید بتوانید به تجربیات خود بیافزایید.


3-از شغل جدید خود چه انتظاراتی دارید؟
شغل جدید که انتخاب کردید باید انتظارات قبلی شما را برآورده کند البته این نکته ی بسیار مهمی است که خودتان هم برای برآورده شدن این انتظارات تلاش کنید. اگر به دنبال کار مورد علاقه خود هستید باید برای رسیدن به آن تلاش کنید فرصت های شغلی خوب نیاز به افرادی با پشتکار و توان بالا دارد که با انگیزه ی قوی از این فرصت ها استفاده کنند. اگر سطح انتظارات شما از کار جدید مشخص باشد مثلا درآمد خوب، موقعیت اجتماعی خوب و ... در این صورت میدانید که هدف چیست و برای رسیدن به آن هم تلاش میکنید اما اگر هنوز انتظارات شما از کار جدید مشخص نیست باید به آن فکر کنید باید برای شما انتظاراتی که از شغل جدید دارید مشخص باشد. احساسی که نسبت به شغل جدید خود دارید باید متفاوت از احساس قبلی شما در موقعیت شغلی قبلی باشد  سعی کنید در این موقعیت شغلی جدید بیشتر از فرصت ها استفاده کنید تا انتظاراتی که از کار دارید برای شما برآورده شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► طرح سوال از وزیر کار هم کلید خورد
جدیدترین روش سرقت ازکارت بانک ◄

مطالب مرتبط
بنر