راهکارهایی برای از بین بردن شایعه در محیط کاری

چهارشنبه ، 4 تیر 1393 ، 13:54

 

خیلی از اوقات شایعه در محیط کاری باعث بر هم زدن تعادل در کار و برزو مشکلات میشود. شایعات معمولا خیلی زود میتوانند در روحیه ی کارمندان و نوع رفتار آنها اثر بگذارند. گاهی اوقات مشغله های زیاد در کار ممکن است باعث شود که کمتر فرصت کنیم تا به این شایعات توجه کنیم اما باید بدانید که شایعه آفت بزرگی برای یک محیط کاری است و میتواند باعث بروز مشکلات فراوان شود و اصول اخلاقی را از بین ببرد.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک تیم کاری میتواند با انجام درست وظایف خود باعث موفقیت یک تجارت شود و این تیم ممکن است گاهی با مشکلاتی هم رو به رو شود مثل همین شایعه در محیط کار که معمولا هم در خیلی از تجارت ها اتفاق می افتد.

 

برای از بین بردن شایعه که باعث اختلال در روند کاری میشود باید همیشه سعی کنید خود را از آن دور نگه دارید مخصوصا وقتی که مشاهده میکنید دیگر کارمندان در مورد شایعات صحبت میکنند از آن فضا دور شوید و سعی کنید خود را وارد این حاشیه ها نکنید . وقتی که شما از این فضا دور باشید دیگر کارمندان متوجه میشوند که شما تمایلی به شنیدن شایعات ندارید و توجهی هم به آن نمیکنید .


در محافل کاری باید همیشه دقت کنید که این حاشیه ها بعدا باعث بروز سوء تفاهم میشود و در نهایت باعث دلخوری و یا از دست دادن موقعیت کاری خواهد شد. پس سعی کنید همیشه از دامن زدن به حاشیه ها پرهیز کنید. اگر در هنگام صحبت با کارمندان صحبتی از شایعات هم به میان آمد سعی کنید موضوع را عوض کنید یا در موردش صحبت نکنید شایعات ممکن است در ابتدا خیلی جذاب باشد اما باید این نکته را فراموش نکنید که هدف شما از حضور در یک محیط کاری رسیدن به اهداف و کسب موفقیت است پس نباید اهداف اصلی خود را فراموش کنید و با سرگرم شدن به حاشیه ها عملکرد خود را کاهش دهید.


همیشه سعی کنید محافظه کار باشید اگر کارمندان دیگری هم در مورد این شایعات صحبت میکنند شما باید سعی کنید که این جو را از بین ببرید سعی کنید که رویکرد شما به گونه ای باشد که هیچ گاه خود را درگیر حاشیه های کاری نکنید چون اگر به این حاشیه ها دامن بزنید احتمالا این شایعات در روحیه ی کاری خودتان هم اثر میگذارد.


پس به جای آن باید به دنبال راه حلی برای از بین بردن شایعات باشید چون شایعه به پایه و اساس یک تیم کاری لطمه میزند. کارفرمایان نیز باید همیشه دقت کنند که تا حد ممکن این شایعات را از بین ببرند. در اصل مدیریت کارفرمایان باید به گونه ای باشد که همیشه سعی کنند محیط کاری خود را از این آفت ها به دور نگه دارند.


یک کارفرمای خوب باید همیشه از کارمندان بخواهد که تنها به هدف هایی مثل پیشرفت، توسعه و ارتقا فکر کنند چون گاهی فراموشی اهداف و یکنواخت شدن محیط های کاری باعث میشود که تیم کاری به سمت حاشیه ها رفته و نتواند مثل قبل موفق عمل کند اما زمانی که کارفرما کارمندان را نسبت به اهدافشان آگاه کند و توجه آنها را به کار جلب کند کمتر شایعات فرصت میکنند تا محیط کاری را مختل کنند بنابراین همیشه برای از بین بردن شایعات در کار باید سعی کنید که خود و افکارتان را از فضایی که شایعه در آن وجود دارد یا در مورد شایعات صحبت میشود به دور نگه دارید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► 1100 میلیارد تومان بودجه بیمه بیکاری
«زباله‌ خوری» در اعتراض به اسراف! /عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر