چرا خانم ها عاشق جواهر اند؟

پنجشنبه ، 5 تیر 1393 ، 08:18

 

 

کمتر خانمی در جهان را می توان یافت که علاقه ویژه ای به طلا و جواهر نداشته باشد. بسیاری از آقایان به ویژه کلکسون دار ها هم توجه ویژه ای به جواهرات دارند.

به گزاش بانکی دات آی آر، طلا یک فلز است مانند سایر فلزات و جواهرات هم سنگ هایی هستند مثل میلیارد ها سنگ موجود در کره خاکی اما چرا برخی فلزات و سنگ ها در جهان تبدیل به جواهر شده و برای مردم جهان اهمیت ویژه ای یافته اند؟ چرا خانم ها عاشق طلا و جواهر اند؟

علاقه بشر به جواهرات سابقه 2 هزار ساله دارد در دو هزار سال پيش از ميلاد ،ساکنان فلات ايران ،ساختن جواهرات و زيور آلات را با دانه و مهره هاى رنگى آغاز کردند و بدين گونه ،علاقه خود را به تزئينات و زيور آلات نشان دادند.

با تامل در سير تکاملى تمدن ها ،متوجه مى شويم که انسان ها در ادوار مختلف ،همواره متناسب با سطح فرهنگ خود ؛به دنبال زيبايى و تزيينات بوده و براى ايجاد اين تزيينات ،از طبيعت و محيط اطراف ،بهره گرفته اند .

 

 

 

در طى قرن ها از فرهنگى به فرهنگ ديگر ،مواد کمياب و زيبا مانند : صدف ،استخوان ،سنگريزه ،عاج، پنجه ى حيوانات ، چوب ،سنگ ،مرواريد ،مرجان و مينا ،مواد قيمتى ناميده مى شدند .از اين مواد ،متناسب با طبيعت محل زندگى و فرهنگ ،در تزيينات ،بهره گرفته مى شد.

طلا در شکل گیری تاریخ بشریت اهمیت زیادی دارد. قبل از اینکه پول به شکل امروزی آن رواج پیدا کند سکه های ضرب شده از طلا کار مبادله و تجارت را در میان آدمیان تسهیل می کرده است. تجارت آسانتر هم رفاه ورونق بیشتر می آورد.
به همین دلیل هم هنوز عده ای تصور می کنند که داشتن طلای بیشتر به معنی رفاه است. در قدیم چنین بوده است به این دلیل که این فلز گرانبها مانند روغنی که حرکت مکانیکی را تسهیل می کند حرکت اقتصادی (تجارت) را آسانتر می کرده است. اکنون اما این فلز گرانبها نقش خود را به پول مدرن سپرده که پشتوانه اش اعتبار دولتهاست.


داستان طلا شاید از آن روزی شروع شده باشد که عاشقی، در پی یافتن راهی برای ابراز احساسات عشقولانه به معشوق خود، سنگ درخشانی را که در ته رودخانه یافته به قصد فریفتن به معشوق داده .

فکرش را بکنید به یک مهمانی دعوت شده اید که همه فامیل و کلی از افرادی که با آنها رودربایستی دارید در آن حضور دارند. بعد از کلی فکر و برو بیا و پاساژ گردی بالاخره لباس مورد نظرتان را پیدا می کنید. دیگر همه چیز برای حضور در یک مهمانی رسمی و مجلل آماده است. تنها یک مساله می ماند؛ این که چه نوع سرویس جواهراتی به گردن و گوشتان بیاویزید یا دستتان کنید که برازنده شأن شما و مجلس باشد.

تازه ترین گزارش منتشر شده شورای جهانی طلا نشان می دهد که تولید و تقاضای طلا هر سال بیش از 130 میلیارد پوند برای اقتصاد جهانی ارزش دارد و بازار فلزات گرانبها تاثیر مهمی بر تحولات اقتصادی جهان دارد.

برخی کار شناسان بر این عقیده اند سرمایه گذاری بر روی طلا و سکه در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در بازارهایی مثل سهام، اوراق مشارکت و بانکها بروند.

اما یک حقیقت انکار ناپذیر وجود دارد و آن  این است که برق طلا و جواهر دل هر خانمی را می رباید و به همین دلیل اگر می خواهید دل خانمی را بدست بیاورید برایش طلا و جواهر بخرید.

خانم ها هم هر وقت پولی بدست می آورند همین کار را می کنند . پس صنعت طلا و جواهر هیچ گاه از رونق نخواهد افتاد!!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► قدرت وام‌دهی بانک‌ها افزایش یافت
جزییات واگذاری سبد کالا به ۷.۵ میلیون نفر ◄

مطالب مرتبط
بنر