بازاریابی اینترنتی - 5 راز برای داشتن سایتی پرخواننده

شنبه ، 7 تیر 1393 ، 14:53

هدف شما از بازاریابی اینترنتی چیست ؟ مهم ترین دلیلی که کسب و کارها برای تبلیغات خود به انواع بازاریابی اینترنتی مثل ایمیل مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ و غیره رو می آورند، افزایش شهرت و در نتیجه افزایش مشتری و فروش بالا می باشد که البته با صرف وقت و هزینه بسیار کم همراه است. کانتنت مارکتینگ یکی از این روش ها است.
اگر شما سایتی پربیننده داشته باشید، بازدیدکنندگان مطالب سایت را خواهند خواند، آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک خواهند گذاشت، در خبرنامه شما عضو خواهند شد و در نهایت به خرید تشویق خواهند شد. بنابراین به سادگی مشتریان خود را افزایش می دهید و فروش خود را بالا می برید. اما باید بدانید برای رسیدن به این اهداف نکاتی را باید رعایت کنید که در اینجا به 5 مورد از مهم ترین های آن در تهیه محتوا برای بازاریابی اینترنتی اشاره کرده ایم :

 


1-    تمرکز به روی محتواهای تازه و نو
محتوایی که همیشه برای خواننده جذابیت داشته باشد، کاربران را به طور مداوم بیننده سایت شما خواهد کرد. همیشه چیز تازه ای برای گفتن داشته باشید.

2-    استفاده از طراحی های زیبا و چشم گیر :
سایت شما می تواند پر از محتواهای قوی و با کیفیت باشد، اما اگر طراحی ضعیفی داشته باشد بازدیدکننده به سرعت آن را ترک خواهد کرد.از فونت ها و رنگ های ساده استفاده کنید تا برای چشم خواننده آسان باشد.
متن محتواهای سایت را به پاراگراف های کوچکتر تقسیم کنید تا هضم آن برای خواننده راحت تر باشد.برا اطلاعات مهم از لیست های شماره ای یا نقطه ای مثل همین مقاله استفاده کنید.

3-    استفاده از navigation ساده :
فراموش نکنیم که هدف اصلی ما از ایجاد محتوا، فروش و درآمد برای کسب و کارمان می باشد. به این ترتیب که اگر هر بازدیدکننده با محتوای سایت شما ارتباط برقرار کند و بخواهد دیگر مطالب سایت و همچنین اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما را نیز مطالعه کند باید تمامی صفحات سایت به آسانی در دسترس او قرار بگیرد. اگر خواننده برای پیدا کردن صفحه "تماس با ما" و یا هر صفحه دیگری به دلیل پیچیدگی و یا ضعف طراحی زمانی را برای پیدا کردن آن صرف کند و به سرعت نتواند به مسیر مورد نظر خود برسد، آن ها سایت را ترک خواهد کرد و به دنبال سایتی که navigation آسان تری داشته باشد می رود.


4-    سازگاری سایت با گوشی های تلفن همراه :
بسیار از کاربران اینترنت از گوشی های تلفن و یا تبلت های خود استفاده می کنند. بنابراین این موضوع که سایت شما mobile-friendly باشد بسیار مهم است. کاربران محتواهای سایت را مطالعه نمی کنند اگر قرار باشد به طور مداوم صفحه را زوم کنند و یا سکرول به چهار جهت اصلی داشته باشند. خودتان را کاربر فرض کنید و با تلفن همراه خود سایت خود را بازدید کنید. اگر طراحی آن به گ.نه ای است که با تلفن های همراه به راحتی نمی توان با سایت کار کرد پس نیاز به تغییراتی دارد. هزینه ای که برای ارتقاء طراحی سایت به mobile-friendly به تاثیری که بر افزایش بازدیدکنندگان می گذارد می ارزد.

5-    اجازه دسترسی به تمام مطالب سایت در هر صفحه :
محتوا مهمترین جزء سایت شما است. بنابراین باید سایت طوری طراحی شود که تمام محتواها در تک صفحه ها قابل دسترسی باشند. اگر بازدیدکننده در  Landing Pageسایت باشد آیا به راحتی با وبلاگ دسترسی دارد؟ اگر در حال مطالعه بخشی از یک محتوا باشد به راحتی و بدن نگان اندااختن زیاد می تواند به محتواهای بیشتر دسترسی داشته باشد؟
لینک وبلاگ خود را در منوی اصلی سایت قرار دهید همچنین در هر صفحه لینکی به چند post اخیر وبلاگ قرار دهید. تمام کساین که از سایت شما بازدید می کنند باید بتوانند به راحتی و تنها با یک کلیک به مطالب مهم سایت دسترسی پیدا کنند.

با رعایت همین 5 نکته ساده اثر بخشی محتوای سایت خود را بهبود خواهید داد و بازده بالاتری از بازاریابی اینترنتی خود دریافت خواهید کرد. اگر برای بازدیدکنندگان سایت، خواندن محتوا ها را ساده کنید، مشتری های شما زیاد می شوند و در نهایت درآمد شما افزایش خواهد یافت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،8 تیر93
ربات هایی که شبیه به انسان هستند! ◄

مطالب مرتبط
بنر