طنز/ عجایب علم اقتصاد در خانواده ایرانی

چهارشنبه ، 11 تیر 1393 ، 12:01

 

متخصصان علم اقتصاد برای بهبود عملکرد اقتصادی خانواده ها راهکارها و عملکردهای مختلفی را پیشنهاد می کنند. برخی متخصصان پا را فراتر گذاشته و نسخه هایی تحت عنوان رموز موفقیت اقتصاد خانواده معرفی می کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در این گزار 10 مورد از عجایب اقتصادی خانواده ها ایرانی را معرفی می کنیم و از کلیه متخصصین دعوت می کنیم ریشه های آن را کشف کنند و البته برای اقتصاد کلان آن ها را بکار ببندند!

 

 

1. هزار تومانی جادویی

چطور ممکن است مادر خانواده از 25 ماه در مقابل درخواست های اعضای خانواده اعلام می کند یک عدد هزار تومانی بیشتر درکیفش نمانده و باید تا موعد پرداخت حقوق صبرکنید اما هر روز نان، شیر و سبزی تازه در یخچال کشف می شود!!

2. کفشی برای همه فصول

به نظر شما چه معجزه ای در کار است که کفش پدر ها اصلا مارک دار نیست و از شرکت های داخلی تهیه می شود اما از عید امسال تا سال بعد دوام می آورد و آخ هم نمی گوید اما کفش مارک دار بچه ها چند روزه پاره می شوند!

3.گرانی و دارایی

چطور است که آمار می گوید  تورم ... درصد رشد دارد، حقوق و مزایای مدیر خانه ثابت مانده ، برق،آب ، گاز و تلفن هر سال گران می شود اما هنوز هم سفره مان با برکت است؟

4. بنزین نجومی

بنزین هر سال افزایش می یابد، خودرو گران می شود،مصرف بنزین کم نمی شود!هیجان سفر باقی است!

5.حسابدار حرفه ای

مادر ها چطور از تمام محتویات جیب همه اعضای خانواده به همراه نوع اسکناس، میزان نویی اسکناس ها و زمان حضورشان در کیف مان خبر دارند؟

6.عیدی های فراری

کسی خبر دارد عیدی های بچه ها شب ها  کجا می گذارند  می روند و خبری ازشان نمی شود. واقعا پا در می آورند آیا؟

7. فروش خودرو

چطور ممکن است  خودرویی را از کمپانی تحویل بگیری 5 سال بدون وقفه از آن استفاده کنیم و دست آخر با 5 میلیون سود بفروشیم؟

8.طلای سرمایه ای

طلا یک کالای سرمایه ایست و همه خانم ها برای روز مبادا می خرندش که در موقع ضروری بفروشند و خرج نیاز های زندگی شود اما روز مبادا هرگز از راه نمی رسد؟

9. فرش دستباف اصل!

چطور ممکن است زیر فرش دستبافت جهیزیه دوست من که امسال خریده نوشته شده  Made in China!

10. تجارت بی سود

چرا هر وقت از مدیر بعضی کار خانه ها از اوضاع کاسبی می پرسی می گویند "خراب است" اما پورشه و بنز سوار می شوند. مفهوم خراب تغییر کرده یا اون ها بلدن از جاهایی خرید کنن که ارزون باشه؟

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

 

► بازگشت امید به بورس تهران
شگرد جدید کلاهبرداران مالیاتی ◄

مطالب مرتبط
بنر