چطور دیر به سرکار نرسیم

چهارشنبه ، 11 تیر 1393 ، 13:07

گاهی اوقات پیش می آید که کارمندان دیرتر از ساعات اداری به محل کار میرسند مثلا ترافیک یا مشکلات دیگر باعث تاخیر و دیر رسیدن در محل کار میشود. البته دیر رسیدن به صورت دائمی و همیشگی باعث ایجاد اختلال در کار میشود اگر کارمندان شما همیشه تاخیر دارند و دیرتر از شروع ساعات کاری به محل کار میرسند باید در ابتدا به آنها تذکر دهید و سعی کنید که ساعات ورود و خروج را به صورت منم و روی برنامه ریزی تنظیم کنید. دیر رسیدن کارمندان باعث میشود که کار دیرتر آغاز شود و زمان بیشتری به هدر برود.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برای مقابله با معضل دیر رسیدن در کار در مرحله ی نخست باید علت دیر رسیدن کارمندان را جویا شوید شما به عنوان یک کارفرما باید سطح انتظارات خود را از کارمندان مشخص کنید و نه فقط انجام صحیح وظایف و مسئولیت ها بلکه تنظیم زمان و مدیریت آن برای یک برنامه ی کاری خوب لازم است.

 


عواملی که باعث دیر رسیدن کارمندان و تاخیر آنها میشود را باید با برنامه ریزی صحیح کمتر کرد. کارفرمایان هم باید روی ساعات ورود و خروج و تنظیم آن برنامه ریزی صحیحی داشته باشند وقتی که این انتظار را از کارمندان داشته باشید و سر وقت رسیدن در محل کار برای شما مهم باشد کارمندان هم بیشتر به آن اهمیت میدهند.


سعی کنید که نتایج دیر رسیدن را برای کارمندان توضیح دهید ممکن است از نظر کارمندان تاخیر و دیر رسیدن خیلی مهم نباشد اما وقتی شما نتایج دیر رسیدن و تاثیری که روی روند کاری میگذارد را به آنها یادآور شوید آنها هم بیشتر به تنظیم وقت خود برای سر وقت رسیدن در محل کار اهمیت میدهند.


حتی تاخیرهایی که مدت زمان کوتاهی هم دارند میتوانند در روند کاری تاثیر منفی داشته باشند. همیشه سعی کنید در زمان استخدام این نکته ی مهم را به کارمندان یاد آوری کنید که مدیریت زمان و  سر وقت رسیدن برای شما اهمیت دارد. در این صورت کارمندان هم توجه بیشتری به این نکته میکنند.


همیشه سعی کنید که برای تذکر به کارمندان دوستانه و حرفه ای عمل کنید چون همیشه رفتار دوستانه بهتر نتیجه خواهد دارد. یک کارفرمای خوب باید در درجه ی اول سعی کند که روابط خوب و دوستانه را با کارمندانش داشته باشد به گونه ای که کارمندان بتوانند با مطرح کردن مشکلات خود برای آنها راه حل پیدا کنند بنابراین سعی کنید که اگر کارمندان مشکلی برای سر وقت رسیدن در محل کار دارند راه کارهایی برای حل آنها پیشنهاد دهید

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► اهمیت پس انداز پول از دوره ی جوانی
مأموریت‌وکیل‌صهیونیستی‌برای‌ضبط‌دامنهIR ◄

مطالب مرتبط
بنر