کودکان را با پول آشنا کنید

دوشنبه ، 16 تیر 1393 ، 05:41

 


کودکان باید از سن پایین با پول و مباحث آن آشنا شوند. پول را در طول زندگی برای تحصیل، شغل، امرار معاش و ... استفاده میکنیم پس باید نحوه ی صحیح پول خرج کردن را به کودکان یاد بدهیم. وقتی کودکان از سن پایین پول خرج کردن را یاد بگیرند در سنین بالاتر راحت تر میتوانند پول پس انداز کنند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر وقتی که کودکان بتوانند شمردن را یاد بگیرند میتوان آنها را با پول آشنا کرد مثلا پول را به آنها نشان دهید و راه های درآمد زایی یا شغل را برای آنها توضیح دهید.

 

 


میتوانید در مورد ارزش های پول و مخصوصا پس انداز کردن با کودکان صحبت کنید حتی میتوانید نحوه و چگونگی پول خرج کردن را به کودکان بیاموزید. داشتن هدف مهمترین چیزی است که ارزش درآمد زایی و پول پس انداز کردن را نشان میدهد میتوانید سعی کنید بیشتر به کودکان نحو ی پول پس انداز کردن بیاموزید تا پول خرج کردن.


برای کودکان توضیح دهید که ارزش پول پس انداز کردن مهم است مثلا به آنها یاد بدهید که مبلغی را به عنوان پول تو جیبی به آنها میدهید را پس انداز کنند در این صورت کودکان درک میکنند که چطور با سرعت و داشتن هدفی مثل خرید لوازم مورد نیازشان میتوانند پول پس انداز کنند. به کودکان بیاموزید که در هفته مبلغ اندکی را پس انداز کنند مثلا قلکی را برای آنها تهیه کنید تا از سنین پایین بیاموزند که چطور میتوانند پول پس انداز کنند.


کودکان را با بانک و حساب های بانکی آشنا کنید وقتی که پس انداز کردن پول را یاد گرفتند برای آنها حساب پس انداز بانکی باز کنید وقتی برای کودکان خرید میکنید فاکتور خرید را به آنها نشان دهید تا با نحوه ی پول خرج کردن آشنا شوند. و متوجه شوند که بابت هر کالایی پولی پرداخت میشود.


کودکان را با برنامه ریزی که برای خرید دارید و پولی که بابت خرید هر وسیله ای میپردازید آشنا کنید تا آنها هم بیاموزند که برای خرید هر کالا باید مبلغ مشخص را پرداخت کنند. زمان صحیح خرید رفتن را به کودکان بیاموزید و آنها را با آداب خرید کردن آشنا کنید.


خوب است که کودکان را با کالاها و محصولات مختلف آشنا کنید و همچنین به آنها بیاموزید که برای خرید هر کالایی باید چه مقدار پول پرداخت کنند. علاوه بر اینها در فرصتهای مناسب پس از اینکه کودکان با پس انداز کردن آشنا شدند در سنین بالاتر برای آنها حساب بانکی باز کنید تا با کارتهای عابر بانک و داشتن یک حساب بانکی هم آشنا شوند و طرز استفاده ی صحیح آنها را بیاموزند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،16 تیر93
یک کارت ویزیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر