کاریابی با استفاده از چند راهکار ساده

سه شنبه ، 24 تیر 1393 ، 05:29


پیدا کردن کار برای کارجویان نیاز به یکسری از نکات کوچکی دارد که میتوان با استفاده از این نکات کوچک اما مهم به شغل و کار مورد نظر دست پیدا کرد. گاهی اوقات برخی از کارمندان تصمیم میگیرند که کار خود را عوض کنند یا در حرفه ی دیگری مشغول به فعالیت شوند این دسته از کارجویان نیز باید با استفاده از تجربیات و مهارتهای خود برای کسب یک فرصت شغلی جدید تلاش کنند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر شناخت خود و شناخت بازار کار دو عامل مهم برای کاریابی است. ابتدا باید خصوصیات اخلاقی و روحی خود را بشناسیم و بدانیم که روحیات ما چه فعالیتهایی سازگار تر است و بیشتر به چه مشاغلی علاقمند هستیم برخی از کارجویان کارهای فنی و عملی را بیشتر ترجیح میدهند و برخی دیگر کارهای اداری و کارهای دفتری. بنابراین شناخت روحیات ما برای پیدا کردن یک شغل خوب مهمترین فاکتور است.

 


لیستی از توانایی ها و مهارتهایی که دارید تهیه کنید با توجه به این مهارتها و تواناییها میتوانید به فرصتهای شغلی دست پیدا کنید البته تنها این مهارتها کافی نیستند گاهی اوقات ممکن است کارجویان مهارتهای زیادی نداشته باشند بنابراین باید از یک کار ساده شروع کنند تا مهارتهای کافی را برای پیدا کردن یک شغل خوب به دست بیاورند.


سعی کنید با توجه به میزان علاقه و استعدادهایی که دارید به دنبال یک شغل و کار خوب باشید چون علاقه در کار به شما کمک میکند تا انگیزه ی بیشتری داشته باشید و موفق تر عمل کنید. داشتن یک رزومه ی خوب و کامل برای پیدا کردن یک شغل خوب به شما کمک میکند رزومه ای که تجربیات و مهارتهای شما را به کارفرما ارائه دهد و کارفرما بتواند با استفاده از آن میزان هماهنگی شغل مورد نظر با تجربیات شما را بسنجد.


همچنین موفقیت در مصاحبه های استخدامی از نکات مهمی است که هر کارجویی باید به آن توجه کند. مصاحبه ها معمولا بهترین موقعیت برای دست یابی به یک شغل خوب هستند بنابراین هر چقدر که بتوانیم در این مصاحبه ها موفق تر عمل کنیم زودتر به نتیجه میرسیم.


سعی کنید میزان مهارتها و قابلیتهای خود را افزایش دهید هر چقدر که مهارت بیشتری داشته باشید بهتر میتوانید از فرصت های شغلی استفاده کنید مخصوص مهارتهایی که بیشتر در کار مورد استفاده قرار میگیرند خیلی از کارفرمایان و تجارتهای مختلف نیاز به افراد ماهر در کار دارند افرادی که کار با نرم افزارهای مختلف برای طراحی، حسابداری و... را به میزان کافی تسلط دارند و یا اینکه فن بیان خوبی برای جذب مشتری دارند و در کار فعال تر هستند و انگیزه ی بیشتری دارند بیشتر مورد توجه کارفرمایان هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،24 تیر93
جزئیات درآمد سالانه خانوارها در ۳۱ استان ◄

مطالب مرتبط
بنر