آیا دختر ها و پسر ها پول را متفاوت می بینند؟

يكشنبه ، 29 تیر 1393 ، 10:16

 

پول قطعه یا شی است که انسان برای تبادل خواسته های خود آن را به کار می برد اما در خصوص ارزش و نحوه استفاده آن در بین مردم تفاوت هایی است.

به گزارش بانکی دات آی آر، فرهنگ استفاده از پول دربین مردم کشور های مختلف با فرهنگ های مختلف ،مناطق جغرافیایی و مذاهب مختلف متفاوت است.با این که نمی توان در مورد نگرش مردم به پول حکم کلی صادر کرد اما برخی موارد به عنوان نقاط مشترک یا اختلاف به اثبات رسیده است.

دربسیاری موارد آقایان خانم ها را به ولخرجی و اعتیاد به خرید متهم کرده و معتقدند خانم ها در مقابل خرید کالاهای لوکس  توان مقابله ندارند خانم ها هم آقایان را متهم به خساست می کنند و اینکه برای خرج کردن پول دست و دلشان می لرزد.

اگر چه این حکم را نمی توان به طور قطعی برای همه صادر کرد اما حقیقت این است که بخش عظیمی از بحث های مالی در خانواده چه در بین والدین و فرزندان و چه همسران به این مساله مربوط می شود.

 

اگر بدانیم که این دعوا ها به تفاوت نگرش خانم ها و آقایان به پول برمی گردد شاید پذیرش این اختلافات ساده تر باشد.

تحقیقات نشان داده  كه حتي وقتي به خواهر و برادر دو قلو در سنين دبستان پول توجيبي داده مي‌شود دختران تمايل بيشتري به خريد چيزهايي كه دوست دارند نشان مي‌دهند در حالي كه پسران تمايل بيشتري به جمع كردن و پس‌انداز دارند.

از نظر اعتقادي دختران معتقدند پول به معني وسيله‌اي براي رسيدن به خواسته‌ها و اهداف است يا به عبارت ديگر راهي براي رسيدن به رضايت است، اما پسران به آن به عنوان وسيله‌اي براي رسيدن به ارزش و قدرت نگاه مي‌كنند. بنابر اين پس‌انداز و جمع كردن پول احساس قدرت پسرها را افزايش مي‌دهد. به همين دليل است كه آقايان تمايل بيشتري به سرمايه‌گذاري دارند زيرا حس مي‌كنند بدين ترتيب مي‌توانند آن را افزايش داده و قدرت بيشتري داشته باشند تا بتوانند به ارزش‌هاي مورد نظر برسند.

به این معنی که آقایان وقتی پول بیشتری دارند احساس قدرت بیشتری می نمایند در حالی که خانم ها علاقمند اند در قبال خرج کردن پول به خواسته هایشان ولو داشتن یک لباس زیباست دست یابند.

حقیقت این است که همیشه پای پول در میان است نیمی از اختلافات خانوادگی بر سر پول و مسائل مالی است .

دعواهای مالی از آن دعواهای خطرناکی است که به سادگی می‌تواند کار را به جاهای باریک بکشاند؛ بزرگ‌ترین آسیبی که این دعواها در روابط زوجین به جا می‌گذارد بدبینی است. بدبینی از آن دست مشکلاتی است که اثرات مخرب آن خیلی دیر از بین می‌رود و در موارد زیادی رفع کامل آنها بسیار سخت و به ندرت انجام می‌شود. اما با وجود ترسناک بودن این مشکل که ممکن است در کمین زندگی مشترک هر زوج هر دو شاغل جوانی باشد، راهکارهایی هم وجود دارد که با عمل کردن به آنها می‌شود عوارض را به حداقل ممکن رساند و حتی برعکس، این تهدید بزرگ را به فرصتی استثنایی تبدیل کرد .

پس اینبار که وسط یک بحث یا بهتر بگویم دعوای مالی عمیق گیر افتادید اول به خاطر داشته باشید که نگرش شما نسبت به پول بایکدیگرمتفاوت است.

کلید رهایی از این برخورد ها در چند جمله ساده خلاصه می شود.

1.ریشه یابی

اول اینکه ریشه دعوا را پیدا کنید در بسیاری از موارد بحث مادی ظاهر ماجراست شما از چیز دیگری ناراحت هستید و آن را به دعوای مالی کشانده اید.

شاید اگر خوب فکر کنید از برخورد همسراتان در موردی ناراحت هستید و سر مسائل مالی انتقام می گیرید!!

2. اعتماد

سعی کنید درمسائل مالی اصل را به اعتماد متقابل بگذارید و یکدیگر را محکوم نکنید.

3. پس انداز سری ممنوع

یکی از بدترین  اشتباهات زوجین پس انداز های مخفی است که به ویژه سال های نخست زندگی به شدت می تواند نشانه بی اعتمادی و سرمنشا بحث های عمیق و اختلافات جبران ناپذیر خانوادگی شود.

4. گاو صندوق نیستید

همدیگر را به شکل گاو صندوق و منبع کسب در آمد نبینید. محدودیت های یکدیگر را در نظر بگیرد. بعضی وقت ها برخی از آقایان باید خرج پدر، مادرشان را بدهند و مسائلی از این دست. از قبل همه چیز را روشن کنید و با صداقت تنگناها و فرصت های مالی تان را برای یکدیگر مشخص کنید.

5. تکیه گاه باشید

حالا که جرات کرده اید فردی را در زندگی تان شراکت دهید و در همه چیز شریک اولش باشید پس در مسائل مالی هم بپدیرید که شریکی دارید که 50 درصد حق دارد پس سعی کنید تصمیمات را با رضایت طرفین بگیرید.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نیمی از زنان جوان در مناطق شهری بیکارند
هنگام خريد لپ تاپ به اين 5 نکته توجه نکنيد ◄

مطالب مرتبط
بنر