نکات خوب برای خرید روزانه

دوشنبه ، 6 مرداد 1393 ، 10:44


خرید روزانه یا هفتگی یک از برنامه هایی است که خانواده ها برای تهیه محصولات و کالاهای مورد نیاز خود دارند و با مراجعه به فروشگاه ها برای خرید اقدام میکنند.  خرید کالاها و آنچه که از مواد غذایی یا پوشاک به آنها نیاز داریم نیز مثل خرید کالاهای بزرگ مثلا خودرو نیاز به برنامه ریزی و البته بودجه بندی دارد. برخی خریدهای خود را به صورت روزانه انجام میدهد و برخی با توجه به زمانی که در تعطیلات آخر هفته دارند زمان خرید را به آن روزها موکول میکنند تا فرصت بیشتری برای خرید داشته باشند.

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک خرید خوب خریدی است که در آن با صرفه جویی در هزینه ها و برنامه ریزی بتوان مایحتاج روزانه را خریداری کرد. همیشه برای خرید از فروشگاه های بزرگ و یا هایپرمارکتها استفاده کنید تا خرید شما با تنوع قیمتی بالا و محصولات بیشتر همراه باشد البته این برای افرادی است که خریدهای هفتگی دارند و از فروشگاه ها استفاده میکنند شاید برای خرید روزانه فروشگاه های بزرگ در دسترس نباشند بنابراین سوپرمارکت ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.


هیچگاه بدون داشتن یک لیست از مواد غذایی خرید نکنید لیست مایحتاج شما را نشان میدهد بنابراین از خرید کالاهای بی مورد جلوگیری میشود قبل از اینکه به خرید بروید یک لیستی از مواد غذایی تهیه کنید تا در فروشگاه اقلام مورد نیاز فراموش تان نشود. همچنین اگر کالایی را که در لیست نوشتید پیدا نکردید میتوانید کنار آن علامت بزنید تا بعدا برای تهیه آن اقدام کنید پس لیست یک ابزار بسیار خوب برای صرفه جویی در هزینه ها هم هست.


خرید هفتگی بهتر از خرید روزانه است چون در این صوت صرفه جویی در زمان را به همراه خواهد داشت. برای خرید رفتن حتما باید بودجه بندی مناسب داشته باشید مخصوصا برای خریدهایی که تعداد اقلام مورد نیاز بالاست باید سعی کنید بودجه بندی مناسب داشته باشید تا هم نهایت صرفه جویی در هزینه ها وجود داشته باشد هم اینکه بتوانید همه ی آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید.


برای خرید کالاهای مورد نیاز در هفته یک لیست تهیه کرده و هر کالایی را که باید در آخر هفته تهیه کنید یادداشت کنید. سعی کنید برای خرید ترجیحا ساعات اولیه ی روز را انتخاب کنید تا هم حوصله و هم وقت بیشتری داشته باشید یک خرید موفق باید در یک زمان مناسب انجام شود بنابراین همیشه علاوه بر اینکه لیست تهیه میکنید و بودجه بندی میکنید باید برای زمان نیز ارزش گذاری کنید پس بهترین زمان که مشغله کاری شما کمتر است میتواند برای خرید مناسب باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► واحد پول کشورهای جهان کدام است/ جدول
صف 12 کیلومتری کامیون ها در مرز ترکیه با ایران! ◄

مطالب مرتبط
بنر