"کمک های مردمی" از کجا شروع شدند و نقش بانک ها در این فراید چیست

سه شنبه ، 28 مرداد 1393 ، 12:14

 

شاید کمک به سایرین به زمان حضرت آدم و حیات بشری برمی گردد . هم نوع دوستی و محبت در فطرت بشر نهاده شده و از آن گریزی نیست دقیقا به همین خاطر است که وقتی به کسی کمک می کنیم احساس شعف و رضایت می کنیم.

به گزارش بانکی دات آی آر،شاید بتوان ریشه کمک های مردمی در ایران را جایی فراتر از اسناد موجود و ناشی از شرایط سخت زندگی ، جنگ ها ، بحران های کم آبی و... جستجو کرد.

 

مردمان ایران از ابتدا یکتا پرست بوده و همه آیین های الهی چه زرتشت و چه بعد ها اسلام مردم را به کمک و یاری رساندن به همنوع تشویق می کنند.

پیش از انقلاب هم خیرین و نیکوکاران فراوانی در کشور فعالیت داشته و به امر ساخت و ساز اماکن عمومی و کمک های عام المنفعه اشتغال داشتند اما پس از پیروزی انقلاب  این کمک ها سیستماتیک شده و شکل رسمی به خود گرفت.

اوج روحیه هم نوع دوستی و کمک ایرانی ها را می توان در ایان 8 سال جنگ تحمیلی جست.همزمان با شروع جنگ در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ مسأله کمک مالی به جبهه‌ها هم شروع شد‌.

از نظر نوع کمکهای مردمی باید گفت مردم هر چه در توان داشتند به طرق مختلف به جبهه های جنگ کمک می‌کردند. هر کس به اندازه وسع و امکانات و توانایی خود، سعی می‌کرد در این مشارکت ملی سهیم باشد.

این روزها مردم ایران همپای همه مردم جهان در بسیاری از رویداد های غیرمترقبه چه داخلی و چه خارجی پیش قدم می شوند.

از زلزله بم تا کمک به مردم قحطی زده سومالی ، چه همراهی با مردم جنگ زده سوریه و چه حمایت بچه هایی که در غزه زیر بمباران گرفتار شده اند.

این روزها کمیته امداد، بهزیستی نهاد های مردم نهاد خصوصی و... همه و همه می کوشند زمینه ارتباط خیرین و نیکوکاران را فراهم آورند.

در این بین بانک ها هم با اختصاص شماره حساب اختصاصی ، سامانه های پرداخت آنلاین و... به پیشرفت و تسریع فرآیند مشارکت کمک های مردمی کمک شایانی کرده اند.

اگر چند سال پیش برای کمک به یک فرد یا نهاد مردم نهاد می بایست ساعت ها در صف بانک ایستاد این روزها شکل مشارکت های عمومی به شدت توسعه یافته است.

از طریق اینترنت بانک و درگاه پرداخت الکترونیک بانک ها حتی سامانه های ussd  و پیام کوتاه و ظرف چند دقیقه می توان در یک امر عام المنفعه مشارکت کرد بدون اینکه حتی یک ثانیه زمان هدر برود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

 

► آغاز حذف یارانه ثروتمندان پس از شناسایی
7 نکته ی خوب برای بازاریابی آنلاین ◄

مطالب مرتبط
بنر