تردید در تصمیمات اقتصادی و راهکار تصمیم گیری درست

سه شنبه ، 28 مرداد 1393 ، 13:26

 

بی ثباتی و تغییرات دائم بازار های اقتصادی چه در عرصه جهانی و چه در عرصه داخلی تصمیم گیری اقتصادی را با مخاطرات فراوانی مواجه کرده است این روزها به این راحتی ها نمی توان تصمیم گرفت.

به گزارش بانکی دات آی آر،برای اینکه یک تصمیم درست و مطمئن بگیریم چاره نیست جز اینکه کمی ریسک پذیر باشیم اما این به آن معنی نیست که هیچ راهی برای کاهش ریسک های اقتصادی وجود ندارد.

برای اینکه یک تصمیم صحیح بگیریم لازم است به شرایط و نکات زیر توجه کنیم:

1. داشتن شم اقتصادی

اکثر افرادی که در بازار موفق اند دارای یک شم اقتصادی قوی و قوه تشخیص هستند که طی سالیان دراز کار و آشنایی با نیاز های بازار به وجود می آید این شم به شما کمک می کند که در هنگام گرفتن تصمیمات سخت و یا تردید های متخلف انتخاب مناسبی داشته باشید.

2. مطالعه و تحقیق

هرگاه تجربه و تخصص همسو شوند تصمیم گیری ها هوشمند تر خواهد بود این روزها خیلی از اهالی فن و بازار در کنار تجارب خودشان از جوانان تحصیل کرده و علاقمند کمک می گیرند . همچنین می کوشند علم و دانش خود را به روز کنند.

3. اطلاعات

این روزها که به عصر ارتباطات مشهور است کسانی موفق اند که اطلاعات و اخبار دست اول در اختیار داشته باشند شما در بازار باید دائما از شرایط ، تصمیمات و آخرین تحولات مطلع باشید.

کانون های اصلی تصمیم گیری را شناسایی کنید و چشم و گوشتان در آنجا ها همیشه فعال باشد.

4. انعطاف پذیری

یک تاجر موفق شخصیت انعطاف پذیری دارد به این مفهوم که به یک شیوه و سبک خاص کار تعصب بیجا ندارد و هر گاه لازم باشد قادر است سبک فعالیت و نحوه تصمیم گیری اش را تغییر دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► مجری مشهور آمریکایی: تهران آمریکایی ترین شهری است که تاکنون دیده ام
کارمندان «اپل» چقدر درآمد دارند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر