پرداخت 150 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج

يكشنبه ، 2 شهریور 1393 ، 12:41

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از پرداخت 150 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با اعتبار 4هزار و 500 میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون 10 هزار وام قرض الحسنه ازدواج توسط این بانک پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مصطفی پور امروز در نشستی خبری در وزارت اقتصاد به مناسبت هفته دولت گفت: پرونده پرداخت مابقی تسهیلات قرض الحسنه در حال تکمیل است که پس از تکمیل این پرونده ها تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابع بانک قرض الحسنه 28 هزار میلیارد ریال است، گفت: مانده تسهیلات این بانک نیز 24 هزار میلیارد ریال بوده ضمن آنکه کل تسهیلات پرداختی 50 هزار میلیارد ریال است و متوسط وام پرداختی از 50 میلیون ریال نیز تجاوز نکرده است.

مصطفی پور تصریح کرد: سازمان حسابرسی رشد 51 درصدی منابع این بانک را در سال 92 تایید کرده که در مجمع عمومی مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه این بانک از منابع بانک مرکزی برداشتی نداشته است، افزود: به همین دلیل حساب های این بانک نزد بانک مرکزی تاکنون قرمز نشده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، مجموع مطالبات سررسید گذشته معوق و مشکوک الوصول این بانک را کمتر از 9 دهم درصد اعلام کرد و گفت: از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که نزدیک به 2 هزار میلیارد ریال است، مانده تسهیلات مشکوک الوصول صفر است.

وی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به 3 هزار و 530 پرونده مربوط به زندانیان خبر داد و گفت: نرخ بازگشت زندانیان به زندان از این تعداد تنها 14 نفر بوده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره کارت اعتباری قرض الحسنه نیز اظهار داشت: هرچند مبلغ این کارت در یک دوره برابر با 15 میلیون ریال بود اما این رقم پس از مدتی به دلیل برخی انتقادات به 6 میلیون ریال کاهش یافته است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► ۳ راهکار رفع سوء اثر چک
چگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر