چگونه در دوران تحصیل کسب و کاری داشته باشیم؟

چهارشنبه ، 5 شهریور 1393 ، 12:47


کار کردن در دوران تحصیل میتواند به تجربیات کاری ما بیافزاید از مهمترین دغدغه های اغلب کارجویان در دوران تحصیل پیدا کردن یک فرصت شغلی است که هم بتوانند تحصیل کنند و هم بتوانند به انجام کسب و کاری مشغول شوند. البته ایجاد هماهنگی بین کار و تحصیل خیلی ساده نیست چون انجام کارهای تمام وقت زمان بیشتری میخواهد و در مقابل تحصیل نیز به زمان نیاز دارد پس باید برای هماهنگی بین کار و تحصیل برنامه ریزی کنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مدیریت زمان و زمان بندی مناسب برای کار و تحصیل از مهمترین برنامه ریزی هایی است که میتواند به ایجاد تعادل بین کار و درس خواند کمک کند. دغدغه ی اصلی افرادی که در دوران تحصیل کار میکنند کمبود زمان است بنابراین بهترین کار این است که یک کار نیمه وقت داشته باشیم. از سوی دیگر کار کردن در طول تحصیل کمک بزرگی میکند تا به اندازه ی کافی تجربه برای زمان فارغ التحصیلی داشته باشیم.


اما برای ایجاد تعادل و هماهنگی بین کار و تحصیل چه راهکارهایی میتواند به ما کمک کند؟

 


داشتن نظم و ترتیب
نظم یک عامل مهمی است بیش از هر چیزی باعث میشود تا بتوانیم هم تحصیل کنیم و هم اینکه به صورت نیمه وقت به انجام کار و فعالیتی مشغول باشیم. خوب است که در زمان بندی و اولویت بندی کارهای خود نظم داشته باشیم تا هم در تحصیل و هم در کار موفق باشیم.


برنامه ریزی
داشتن یک برنامه ریزی خوب میتواند به ایجاد تعادل بین کار و تحصیل کمک کند. در این برنامه ریزی باید سعی کنید کارهای روزانه ی خود را تقسیم بندی کنید و مثلا با توجه به ساعاتی که باید برای تحصیل در دانشگاه یا کلاس های مختلف باشید برای انجام کار و فعالیت خود نیز زمان بندی کنید. گاهی اوقات ممکن است این امکان برای شما وجود داشته باشد تا بتوانید در ساعات بعد از ظهر به تحصیل مشغول بشوید و ساعات اولیه روز را مشغول کسب و کار باشید و یا برعکس.


کاهش میزان استرس
استرس یکی از عواملی است که باعث ایجاد مانع و چالش برای ما میشود و ممکن است در کار و تحصیل ما اثر منفی داشته باشد. همچنین ممکن است انجام کار و تحصیل در کنار هم برای شما استرس زا باشد اما خوب است که با راهکارهایی مثل برنامه ریزی و انتخاب یک کار ساده و نیمه وقت استرس خود را کاهش دهید تا هم تحصیل کنید و هم بتوانید تجربه ی کافی را برای دست یابی به یک فرصت شغلی خوب بدست آورید.


واقع بین باشید
بهتر است که در انتخاب شغل در دوران تحصیل واقع بین باشید. قطعا بدست آوردن یک فرصت شغلی بسیار خوب با همه ی شرایط کاری در دوران تحصیل امکان پذیر نیست و ممکن است که بین کار و تحصیل تداخل ایجاد شود پس خوب است که با انتخاب یک کار ساده به کسب تجربه مشغول شوید حتی اگر درآمد اندکی هم داشته باشید تجربه ای که کسب میکنید ارزش بسیار زیادی برای شما خواهد داشت تا در آینده فرصت های شغلی بهتری بدست آورید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانک؛ گره می‌زند یا می‌گشاید؟
لاریجانی: به هر خانه‌ای می‌رویم بیکار دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر