امان از دست این ایرانی ها!

دوشنبه ، 10 شهریور 1393 ، 13:24

 

گسترش استفاده مردم از اینترنت و شبکه های اجتماعی برای متخصصان علم ارتباطات و کارشناسان علوم انسانی فضای ایده آلی را به وجود آورده که مطالعات خود در حوزه علم ارتباطات را گسترش بدهند و با کمترین هزینه به عمق ذهن، آرزوها و خواسته های مردم نفوذ و بر روی آن تحقیق کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، حتماشما این نکته را گوشزد می کنید که کاربران شبکه های اجتماعی چه شبکه های داخلی و چه آن ور آبی ها بخشی از جامعه اند و نسل خاصی را در بر می گیرند که معرف تمام لایه های یک جامعه نیست.

 

حرف شما کاملا متین و قابل توجه است اما تعداد زیاد این جامعه آماری و گسترش آن در شهر های مختلف بعضا می تواند برای برخی بررسی ها مفید باشد.

در بین صفحات شخصی برخی کاربران که تعدادشان هم کم نیست به افراد زیادی بر می خوریم که علارغم سکونت در داخل مرزهای ایران طوری اظهار نظر می کنند که انگار در ناف فرنگ به دنیا آمده و یا اینکه اهل این جامعه نیستند.

منظور سخن همین نوشته های بی شماری است که با جملاتی مثل" امان از این ایرانی ها، این کار فقط از دست ایرانی ها بر می آید!و... درباره ایرانی ها اظهار نظرمی کننداست." مبتکران عبارت "مملکته داریم" که به زبان طنز فرهنگ ایرانی را به سخره می گیرند نسبت به این ها یک رتبه عقب ترند چون لا اقل خودشان را اهل این مملکت می دانند اما گروه مذکور انگار در ناف اروپا یا آمریکا به دنیا آمده اند و شاید هم اهل مریخ باشند!

این ها همان مبتکران نظریه ای هستند که می گویند ایرانی ها باهوش ترین مردم جهان اند اما از فکرشان در جهت خلاف استفاده می کنند! البته هنوز نفهمیدم این دوستان این نظریه را چطور کشف و اسباط کرده اند اگر از کل ایرانی ها به عنوان جامعه آماری استفاده کرده و از همه پرسش رده و پرسش نامه تهیه کرده اند احتمالا نگارنده از قلم افتاده.

همین دوستان مریخی هستند که در یک خود زنی آشکار هر صفت نامربوط ، ظالمانه و مغرضانه را به ایرانی ها نسبت می دهند.

بعد سراغ تولید ملی می روند و بعد ازمشاهده یک تخلف در تهیه شیر، آبلیمو،نوشابه،میوه،سبزی، آب و ... را از دم تیغ می گذرانند و بدون تحقیق و مطالعه پیامک های در سطح وسیع منتشر می کنند و به مردم توصیه می کنند از خوردن محصولات لبنی،آبلیمو، نوشابه،میوه، سبزی و تنفس در هوای آزادپرهیز کنند. در بانک ها حساب باز نکنید، 80 در صد طلاهای قاچاق است طلا نخرید و....

این گروه دانسته و یا نادانسته در ایجاد فضای یاس، ناامیدی، بی اعتمادی و دوری از شادی و اعتماد در بین هم وطنانشان پیش قدم اند.

مگر همین ایرانی ها  نیستند که سالانه میلیون ها و میلیارد ها تومان به کمیته امداد و سازمان های خیریه دولتی و مردم نهاد کمک می کنند، نیاز به خون هموطنان بیمارشان را تامین می کنند، کاسب های صادقی در بینشان هست که اگر یک ریال حق و ناحق کنند شب تا صبح خواب از دیدگانشان رخت بر می بندد.

بله در جامعه ایرانی هم تخلف، قانون گریزی ، معضل و مشکلات مثل سایر نقاط جهان وجود دارد، بله ایران هم تشنه نقد و انتقاد سازنده و متفکر و منتقد آگاه است. اما در کنار همه این ها به شور و غرور ملی ، شادی و نشاط، روحیه همکاری و اعتماد هم نیازمندیم.

تشنه لبخند های بی دلیل و محبت های یواشکی هستیم. تا زمانی که به بهانه انتقاد به انتشار ویروس ناامیدی و بی اعتمادی بپردازیم نمی توانیم آمار معضلات اجتماعی، طلاق ، خودکشی و امثال آن را کاهش دهیم.

مسابقه ای در کار نیست دوستان ، هرکس بیشتر، بهتر و گسترده تر خود زنی کند مدال روشنفکرترین و اندیشمند ترین را نمی گیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► اهمیت برنامه ریزی مالی در زندگی و کار
هشدار درباره عوارض "وای فای" بر سلامت بدن ◄

مطالب مرتبط
بنر