چگونه یک شغل جدید پیدا کنیم؟

چهارشنبه ، 12 شهریور 1393 ، 11:43


پیدا کردن یک شغل جدید و یا تغییر شغل از دغدغه های مهم کارجویان است. مشاغل مختلف نیاز به مهارتها و تجربیات متفاوت دارند چون هر کدام از آنها دارای یکسری وظایف و مسئولیت ها هستند بنابراین هر چقدر که میزان تجربه ی ما بیشتر باشد راحت تر میتوانیم به یک شغل خوب دست پیدا کنیم. فرصت های شغلی کوچک برای کسب تجربه مناسب هستند چون میتوانیم با استفاده از آنها به فرصت های شغلی بزرگتر دست پیدا کنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر پیدا کردن یک شغل جدید با توجه به میزان مهارتهایی که در شغل های قبلی کسب کردیم به نسبت راحت تر است. فرصت های شغلی با یکدیگر تفاوت دارند و در هر کدام از آنها یکسری از مهارتها لازم است مثلا داشتن روابط عمومی خوب و داشتن روحیه ی کاری بالا و انجام کار گروهی از جمله مهارتهایی است که برای شروع هر کسب و کاری لازم است.

 


داشتن علاقه و استعداد از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در کاریابی است. اگر کسب و کاری را که به آن علاقه ی بیشتری داریم آغاز کنیم موفق تر خواهیم بود. اما برای دست یابی به فرصت شغلی که مورد علاقه ماست باید تجربه ی کافی را بدست بیاوریم.


موفقیت در مصاحبه های استخدامی از مهمترین عواملی است که به دست یابی به یک فرصت شغلی خوب کمک میکند مصاحبه های استخدامی از مهمترین مراحل برای دست یابی به یک فرصت شغلی خوب هستند. داشتن یک رزومه ی کامل و خوب نیز از دیگر عواملی است که برای پیدا کردن یک شغل جدید لازم است. یک رزومه ی خوب باید دقیق و رسمی باشد و تجربیات و مهارتهای ما را شرح دهد.


کارفرمایان اغلب با مطالعه ی رزومه کارجویان را به مصاحبه دعوت میکنند بنابراین یک رزومه ی خوب میتواند ما را به یک فرصت شغلی خوب نزدیک کند. همیشه سعی کنید رزومه ی خود را به روز کنید. لیستی از فرصت های شغلی مورد نظرتان تهیه کنید و سعی کنید که شغلی را انتخاب کنید تا با علاقه و تجربیات شما هماهنگی داشته باشد.


در هر شغلی یکسری از مسئولیت ها و وظایفی وجود دارد که باید با توجه به روحیات و علایق و استعدادهایی که داریم یک شغل مناسب برای خود پیدا کنیم. منابع کاریابی نیز میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند میتوانید از این منابع مثل آگهی های استخدامی در روزنامه ها و یا منابع کاریابی در فضای آنلاین استفاده کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رشد 5000 درصدی نرخ دلار طی 30 سال
تصاویر/ خلاقیت کارمندان بیکار! ◄

مطالب مرتبط
بنر