شهر بدون گدای ایران کدام است؟

دوشنبه ، 17 شهریور 1393 ، 11:39


معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این نکته که تبریز شهری بدون گداست، گفت: این به معنی خساسیت مردم تبریز نیست بلکه نشان‌دهنده این است که مردم این شهر با فرهنگ تلاش و کار عجین شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری در نخستین جشنواره و نمایشگاه نقش زنان در پاسداشت میراث فرهنگی معنوی اظهار کرد: امسال به نام فرهنگ آغاز شده و باید بررسی شود که در طول سالیان چه تغییراتی ایجاد شده که امروز فرهنگ به عنوان مهم‌ترین دغدغه قلمداد می‌شود.

وی افزود: دشمنان اسلام در طول سالیان تمام تلاش سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را برای براندازی انقلاب اسلامی کرده‌اند و وقتی به نتیجه مورد نظر نرسیدند، جنگ نرم و استحاله فرهنگی را پایه‌ریزی و آغاز کردند.

شبستری، ادغام آداب و سنن در فرهنگ غربی و کمرنگ شدن برخی از آداب و رسوم با پیشرفت تکنولوژی را از جمله آسیب‌های فرهنگی ذکر کرد و افزود: زبان یکی از جنبه‌های میراث فرهنگی هر ملتی است که متاسفانه در جهان امروز بسیاری از زبا‌ن‌های بومی به فراموشی سپرده شده و یا دچار تغییرات فراوان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این تغییرات مختص جامعه ایران نیست، بیان کرد: یونسکو متوجه این تغییرات در جهان شده و بر همین اساس در حال احیا و ثبت برخی آداب و سنن در کشورهاست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این نکته که تبریز شهری بدون گداست، متذکر شد: این به معنی خساسیت مردم تبریز نیست بلکه نشان‌دهنده این است که مردم این شهر با فرهنگ تلاش و کار عجین شده‌اند و همین امر موجب شده تا تکدی‌گری را امری ناپسند دانسته و هرگز آن را در جامعه خود قبول نکنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کاهش ملایم قیمت ها در بازار خودرو
برآورد بازپرداخت وام 80 میلیونی مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر