چگونه یک خرید با برنامه ریزی داشته باشیم؟

شنبه ، 29 شهریور 1393 ، 11:44


خرید کردن اغلب در زندگی روزمره وجود دارد. برای تهیه ی مایحتاج خود در زندگی خریدهای زیادی انجام میدهیم. خرید کردن فقط خرید کالاهایی مثل خوراک و پوشاک نیز بلکه خرید لوازم الکترونیکی و لوازم برقی نیز از جمله خریدهایی است که در طول زندگی انجام میدهیم. اما خرید مواد غذایی ممکن است روزانه و یا هفتگی باشد که برای تهیه ی آنها به فروشگاه ها مراجعه میکنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر خرید کردن مثل تجارت، تحصیل، سرمایه گذاری و.. نیاز به برنامه ریزی دارد. هزینه ها در خرید اهمیت زیادی دارند بنابراین برای یک خرید خوب باید در کنار هزینه ها به کیفیت، مرغوبیت، تنوع، شکل و اندازه های مختلف کالاها توجه نمود و کالاهایی را خریداری کرد که بیشتر از همه مورد نیاز ما هستند.


همیشه برای یک خرید خوب باید لیستی از کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنیم. کالاها در اندازه ها و شکل های مختلف تولید میشوند بنابراین همیشه سعی کنید قبل از خرید مایحتاج خود را در یک لیست یادداشت کنید تا خرید شما نظم بیشتری داشته باشد.


خریدها متفاوت هستند خرید مواد غذایی نیاز به فروشگاه ها دارد در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها انواع و اقسام کالاها وجود دارند که از لحاظ قیمت و اندازه تنوع زیادی دارند اگر یک لیست برای خرید داشته باشیم بهتر میتوانیم کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب کنیم. همچنین لیست خرید به ما کمک میکند تا کالاهای ضروری تر را بخریم.


وقتی که از یک لیست برای خرید روزانه استفاده میکنیم کالاهای مورد نیاز فراموش نمیشوند. همیشه به قیمت، کیفیت، نوع بسته بندی و... توجه کنید تا کالایی را که خریداری میکنید متناسب با نیاز و مصرف شما باشد. یک خرید خوب زمانی است که بتوانیم کالاهای مورد نیاز خود را با هزینه ی مناسب و با کیفیت بالا تهیه کنیم.


همیشه در خرید علاوه بر کیفیت و قیمت به نوع محصول نیز توجه کنید مثلا مزیت ها و فواید خوراکی ها و محتویات آنها باعث میشود تا یک خرید خوب و با کیفیت بالا داشته باشید. همیشه برای خرید رفتن زمان مناسب را انتخاب کنید معمولا ساعات اولیه روز برای خرید مناسبتر هستند اما با توجه به زمان بندی و برنام ریزی که برای خرید کردن دارید انتخاب یک وقت مناسب برای خرید به بهتر خرید کردن کمک میکند.
اگر ساعات اولیه روز را برای خرید انتخاب کنید کمتر با مشکلاتی مثل ترافیک مواجه خواهید شد و فرصت بهتری هم برای خرید خواهید داشت تا هم مایحتاج اصلی خود را تهیه کنید و هم اینکه خرید شما با حوصله بیشتری انجام شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► پولدارترین ایرانی کیست؟
دلار ارزان می شود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر