شروط اختصاص وام به انبوه‌سازان

شنبه ، 26 مهر 1393 ، 14:45

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری مسکن در بافت‌های فرسوده به زوج‌های جوان و زنان سرپرست خانوار است، گفت: یکی از شروط اختصاص وام به انبوه سازان برای ساخت در بافت‌های فرسوده، اولویت واگذاری مسکن به این دسته از متقاضیان است.
پول‌نیوز-معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری مسکن در بافت‌های فرسوده به زوج‌های جوان و زنان سرپرست خانوار است، گفت: یکی از شروط اختصاص وام به انبوه سازان برای ساخت در بافت‌های فرسوده، اولویت واگذاری مسکن به این دسته از متقاضیان است.

محمدسعید ایزدی در گفتگو با مهر در خصوص پرداخت تسهیلات و یارانه های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با اولویت واگذاری مسکن به زوج های جوان، گروه‌های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار، گفت: از شروط دولت برای واگذاری وام به سازندگان و انبوه سازان این است که این مسکن را در اختیار این گروه ها قرار دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه شرایطی را برای این گروه‌ها از جمله زوج های جوان در نظر می‌گیرید، اظهار داشت: در دستورالعملی که درباره اولویت‌های اختصاص وام تهیه می‌شود، شرایط تسهیلات دهی به انبوه سازان آورده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: زوج‌های جوان جزو سازندگان این طرح نیستند اما ما به انبوه ساز می گوییم که باید اولویت را در واگذاری واحدها به زوج‌های جوان اختصاص بدهند که برای این منظور تمامی شرایط را در دستور العمل خواهیم آورد.

ایزدی با تاکید بر اینکه وام بافت فرسوده مشروط است، در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع فرم جیم قرمز برای واگذاری واحدها دوباره مطرح می‌شود، بیان کرد: بله قطعا همینطور است زیرا ما فرآیندهای درست را تغییر نمی‌دهیم بلکه آن را اصلاح کرده و با اولویت بندی مشخص می‌کنیم.

وی در خصوص متقاضیانی که در یکسال گذشته با وجود تشکیل پرونده موفق به دریافت وام نشدند، گفت: این دسته از متقاضیان در اولویت برنامه ریزی دولت هستند و این وام اول شامل 35 هزار پرونده تشکیل شده در بانک‌ها می‌شود کهکه تاکنون وام نگرفته‌اند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► چالش جذب نیروی توانمند در ایران
بحران اقتصادی به چه معناست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر