شرکت‌های دولتی و بانک‌ها موظف به واریز مالیات و سود سهام علی‌الحساب به‌میزان یک دوازدهم شدند

چهارشنبه ، 28 آبان 1393 ، 12:11

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت‌های دولتی و بانک‌هایی را که برای آن‌ها سود ویژه پیش‌بینی می‌شود، موظف به واریز مالیات و سود سهام علی الحساب بودجه مصوب به‌شکل یک دوازدهم در هر ماه کردند.
خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را با تصویب ماده 5 این طرح ادامه دادند.
بر این اساس، به خزانه‌داری کل کشور اجازه داده می‌شود در صورت عدم واریز مالیات و سود سهام دولت به‌شکل علی الحساب به یک دوازدهم، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده (براساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور) توسط هر یک از شرکت‌های دولتی و بانک‌ها از موجودی حساب آن‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور برداشت کنند.
خزانه‌داری کل کشور هم‌چنین مالیات و سود سهام را به حساب درآمدهای عمومی کشور و عوارض را به حساب شهرداری‌ها و حساب تمرکز وجوه به نام وزارت کشور حسب مورد واریز می‌کنند.
هم‌چنین تسویه حساب قطعی دولت برمبنای صورت‌های مالی حسابرسی شده و مصوب مجمع عمومی انجام خواهد شد.
نمایندگان هم‌چنین مقرر کردند شرکت‌های دولتی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری که قسمتی از سهام آن‌ها متعلق به بخش غیردولتی است به تناسب میزان سهام بخش غیردولتی مشمول پرداخت وجوه موضوع این ماده نمی‌شوند.
هم‌چنین وصول مبالغ یاد شده تابع احکام مربوط و مقرر در قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1366 و اصلاحات بعدی آن است.

 

► دریافت کارمزد کارت‌خوان‌ها قطعی است
بانکی: پیش‌خوان روزنامه‌های اقتصادی امروز، 28 آبان 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر