بانک توسعه اسلامی علاقه‌مند به گسترش همکاری با ایران است

شنبه ، 8 آذر 1393 ، 10:28
بانکی دات آی آر: در دیدار علی طیب‌نیا؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با احمد محمدعلی؛ رییس بانک توسعه اسلامی در استانبول بر توسعه هدفمند همکاری‌های ایران و بانک توسعه اسلامی تاکید شد.
این دیدار در حاشیه نشست وزیران اقتصاد کشورهای عضو کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی سازمان همکاری اسلامی (کومسک) در استانبول انجام شد. طیب‌نیا از رییس گروه بانک توسعه اسلامی برای ارتباطات مثبت و سازنده با کشورمان تشکر و از اعزام هیئت‌های گروه بانک توسعه اسلامی به‌منظور توسعه روابط ایران و این بانک قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اقتصادی و دارایی (شادا)، لزوم گسترش همکاری‌های بانک توسعه اسلامی با بخش خصوصی کشورمان، بهره‌مندی از تجربیات و ظرفیت‌های بانک در حوزه‌های آموزشی، به‌ویژه انتشار اوراق صکوک ارزی از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.
احمد محمدعلی؛ رییس بانک توسعه اسلامی نیز با اعلام علاقه‌مندی بانک توسعه اسلامی برای گسترش همکاری‌ها با ایران گفت: هیات‌هایی برای بررسی بیش‌تر موضوعات همکاری‌های مشترک به ایران اعزام خواهند شد و درباره‌ی دوره‌های آموزشی نیز اعلام آمادگی کامل داریم.
وزیران اقتصاد و تجارت، مسوولان بلندپایه اقتصادی و کارشناسان اقتصادی 57 کشور اسلامی روز پنج‌شنبه در استانبول ترکیه گردهم آمدند تا راهکارهای توسعه همکاری‌های کشورهای اسلامی در حوزه‌های گردشگری، حمل و نقل، تجارت، کشاورزی و فقرزدایی را بررسی کنند.
گفتنی است که کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری اسلامی موسوم به «کومسک» یکی از کمیته‌های تخصصی سازمان همکاری اسلامی است که در سال 1981میلادی و با تصویب اجلاس سران بنیان نهاده شد و ریاست و میزبانی جلسات آن به کشور ترکیه واگذار شده است.
کومسک در سال 1984میلادی با هدف توسعه و ایجاد هماهنگی در همکاری‌های اقتصادی و تجاری چند جانبه بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.


► چرخش 180 درجه‌ای بورس در یک هفته
معافیت مالیاتی حقوق زیر 1 میلیون و 150 هزار تومان در سال 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر