نماینده مجلس: افزایش سرمایه بانک‌های تخصصی مشکلات نظام را حل می‌کند

يكشنبه ، 9 آذر 1393 ، 11:16
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سرمایه بانک‌های تخصصی می‌تواند مشکلات نظام را برطرف سازد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، ابوذر ندیمی در میزگردی درباره‌ی افزایش سرمایه بانک‌های توسعه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، اظهار داشت: بانک‌های تخصصی نظیر بانک صنعت و معدن باید افزایش سرمایه داشته باشند، زیرا در خدمت سیاست‌های دولت و نظام هستند.
وی افزود: حکومت برای سرمایه‌گذاری و تولید از طریق بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای عمل می‌کند و آن‌ها در حقیقت مجری سیاست‌های حکومت به‌شمار می‌آیند و نمی‌توانند با سرمایه‌های اندک کارهای بزرگ انجام دهند.
ندیمی گفت: مجلس نیز باید در بودجه سنواتی، سرمایه بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای را افزایش دهد تا با این اقدام مشکل اشتغال حل شود و تولید و صادرات بهبود یابد.
در این نشست، هم‌چنین محمد مهدی رهبری نماینده رودسر و املش و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: نقش بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی در توسعه بنگاه‌ها و پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور، ضرورت افزایش سرمایه این بانک‌ها را به‌شکل یک واقعیت اقتصادی مضاعف می‌کند.
وی تاکید کرد: چنان‌چه سرمایه بانک‌های توسعه‌ای افزایش پیدا نکند نمی‌توان انتظار داشت که این بانک‌ها با سرمایه کم بتوانند در تامین مالی پروژه‌های بزرگ صنعتی مداخله داشته باشند.
هم‌چنین موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اکنون میزان بیکاری در کشور افزایش یافته و تولید با مشکل روبه‌روست و تولید راه حل آن است و در این شرایط بانک صنعت ومعدن باید به‌شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: بانک‌های تخصصی باید تقویت شوند و با افزایش سرمایه آن‌ها بتوانند در جهت توسعه کشور حرکت کنند و چنان‌چه یارانه وام داده شود، برای حمایت از واحدهای تولیدی موفق و مشتریان خوش حساب بانک در این ارتباط تسهیلات قائل شود.
حسینی صدر، افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن را به نفع کشور و اشتغال دانست و گفت: انتظار می‌رود این مهم شکل اجرایی به خود گیرد.
علاوه براین، محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس و سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ، گفت: اکنون صنعت کشور و به تبع آن صنعت استان گیلان با یک رکود بی‌سابقه روبه‌رو است و یکی از راه‌های خروج از رکود دستیابی صنعت‌گران به سرمایه در گردش است.
به اعتقاد این نماینده مجلس، بانک صنعت ومعدن می‌تواند زمینه خروج از رکود را مهیا کند و در واقع بازوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌شمار می‌آید.

► عملیات روانی در بازار‌ها
قدرت شگفت‌انگیز (:-O) شکلک‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر