بهترين گرايش هاي آنلاين بازاريابي اثرگذار در سال 2015

دوشنبه ، 15 دی 1393 ، 11:48

بانکی دات آی آر: تغييرات و پيشرفت ها در زمينه بازاريابي ديجيتال بسيار سريع است . ما در پایان سال 2014 تجديد نظري بر جهت بازاريابي اين سال داريم مانند آنچه كه در سال 2015انتظار خواهيم داشت.

1-ارتقاء دادن تلفن همراه بيش از هر چيز ديگر مهم است

ارتقاء دادن تلفن همراه اولويت مهمي براي تاجران در سال 2014 بوده است اما سال 2015سالي است كه كاربرد هاي موبايل به سوي چيزي فراتر از يك سايت پاسخ گو و يا اپليكيشن هاي موبايل مي رود و به محتواي تلفن هاي همراه ارتقاء يافته و بازاريابي رسانه هاي اجتماعي نيز تمركز مي كند . من پيش بيني مي كنم كه در نيمه دوم سال 2015بسياري از تجار را خواهيم ديد كه تلفن همراه را در تمام حوزه هاي بازاريابي ديجيتال خودشان به كار مي برند :يك وبسايت پاسخگو ، تبليغات تلفن همراه و محتواي جداگانه به ويژه براي كاربران وبسايت تلفن همراه . تجارت ها لزوم داشتن كاربرد هاي رسانه اجتماعي تلفن همراه را دريافتند كه راهكار هايي كه در نظر مي گيرد كاربران تلفن همراه چگونه با پست هاي رسانه هاي اجتماعي تعامل مي كنند و آن را به كار مي برند.

2-تبليغ رسانه هاي اجتماعي به سرعت افزايش مي يابند همان طور كه برند ها به اهميت بازاريابي رسانه هاي اجتماعي پي مي برند

در نيمه اول سال 2014ديديم كه فيسبوك گزارش مي دهد كه افزايش تبليغ در آمدي 10%بيش از دوره مالي گذشته داشته است . همان طور كه يك پست سازماندهي شده به سمت افول مي رود و همان طور كه فيسبوك –آنچه نمونه هايي از پست هايي را كه مي توان در بازخورد كاربران نشان داده شوند –را محدود مي كند ، تبليغات ارائه شده تنها براي افزايش تجارت ها جهت حفظ رفت آمد و فروش از كانال هاي رسانه هاي اجتماعي است.

3-وسعت بازاريابي بيشتر از هر زمان ديگر خواهد شد


بنا بر گزارش معيار هاي وسعت بازاريابي B2B،93% از فروشندگان B2Bگفته شده آنها از وسعت بازاريابي در سال 2014 استفاده كردند و42% گفتند آنها راهكارهاي موثر خود را لحاظ كردند(كه بيش از 36% در سال گذشته است).

 

4-ايميل بازاريابي توجه دوباره اي را دريافت خواهد كرد


با كاهش ميزان ديدن برند هاي شبكه هاي اجتماعي و تجارت ها و با موتور هاي جست و جو كه كار فرمايان و فروشندگان را با پيچيدگي طبقه بندي الگوريتم هاي خود به هم نزديك تر مي كند ، تجارت ها همه به يك صفت ممتاز بازاريابي بر ميگردند صفتي كه آن ها مي توانند همه چيز را تحت نظر بگيرند ؛ فهرست ايميل هايشان . اين توجه دوباره به بازاريابي ايميل با وسعت بازاريابي در هم تنيده خواهد شد تا فاصله هاي ميان ايميل و محتواي بازاريابي را محو كند.

 

5-فواصل (خطوط) بين SEO، وسعت بازاريابي و رسانه هاي اجتماعي بيشتر محو خواهد شد .


بازاريابي نهادي (محتوايي)با چيزي به عنوان ((SEOجديد))توصيف مي شود كه تا اندازه اي صحيح است .SEO و محتواي بازاريابي تا اندازه اي با هم به جلو مي روند تا مثل دو محتواي جداگانه هم نشيني داشته باشند اما با نظمي در هم تنيده شده كه براي موفقيت به يك ديگر وابسته اند

6-برند ها (مارك ها )در تلاش براي آدم نما شدن


با افزايش رسانه هاي اجتماعي برند ها پي خواهند برد كه مشتري هايشان در كانال هاي رسانه هاي اجتماعي هستند تا با ديگران تعامل كنند نه با كالاها . برند ها كه قادر به ارتباط با مخاطبانشان در سطوح انساني هستند از تبديل نرخ هاي بالاتر ، برند بهتر ، رشد سريع تر مخاطب و مشتري هاي خوشنود تر لذت مي برند.


7-فروشندگان راه هاي جديدي براي بومي كردن تبليغ پيدا مي كنند كه كم تر تبليغاتي و بيشتر مرتبط است


با كاهش مداوم كليك كردن در ميان نرخ ها در چند سال گذشته ، تجار پي بردند كه تبليغات به شكل بنر براي فروش بي اثر است . در حاليكه ميزان ديد افزايش يافته هنوز يكي از فوايد تبليغات به شكل بنر است ، تجارت هاي كوچك تا متوسط به دنبال نتايجي هستند كه كمتر به سرمايه گذاري در كانال ها مربوط شود ، كانال هايي كه ROIقابل اعتمادي را ارائه نمي دهند . در سال 2015شاهد همكاري هايي بين پخش كنندگان و برند ها هستيم  كه طبق آن معناي پشتيباني به وجود مي آيد تا در محتواي اوليه نشان داده شود ، به اين شكل تبليغات داخلي به ذات خود ((تبليغاتي))نخواهند شد ، بلكه بجاي آن محتواي ضميمه اي مربوطه را ارائه خواهند كرد .

► وضعیت سکه، طلا، ارز و بورس در نیمروز دوشنبه 14 دیماه 93
چگونه از سامانک استفاده کنیم ◄

مطالب مرتبط
بنر