روند نزولی شاخص بورس ادامه دارد

چهارشنبه ، 17 دی 1393 ، 13:46

بانکی دات آی آٰر: شاخص بورس تهران در ادامه روند نزولی خود امروز 569 واحد دیگر از ارزش خود را از دست داد و به کانال 66 هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، در معاملات آخرین روز هفته تالار شیشه‌ای فعالان بازار سرمایه با تشدید ریزش قیمت ها و افت 569 واحدی شاخص و رسیدن آن به کانال 66 هزار و 902 واحدی مواجه بودند.ادامه افت قیمت نفت و نبودن نقدینگی کافی در بازار سهام موجب شد تا در بازار امروز نیز قیمت سهام شرکت‌ها همانند روزهای گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه شده و صف‌های فروش در بازار تشکیل شود.

بر این اساس ادامه دار بودن کاهش قیمت نفت و افت بهای محصولات پتروشیمی در کنار عوامل سیاسی و اقتصادی دیگر موجب شده است تا نگرانی سهامداران در تالار شیشه ای تشدید شده و اکثر شرکتها به خصوص شرکتهای پتروشیمی نگران سود سال آینده خود باشند.

این در حالی است که در بازار امروز نیز همانند روز گذشته حقوقی‌های بازار تلاش زیادی برای به تعادل رسیدن قیمت‌ها انجام دادند به‌طوری که تلاش سهامدار عمده در نماد هلدینگ خلیج فارس توانست از تشکیل صف فروش در این نماد جلوگیری کند و 96 درصد خرید این سهم را انجام دهد.

گرچه تلاش حقوقی ها منجر به تغییر روند بازار نشد اما آنها توانستند از تشکیل صف فروش سنگین در نماد "فارس" و دیگر نمادهای مطرح بازار و سقوط بیشتر جلوگیری کنند. به این ترتیب در بازار امروز هلدینگ خلیج فارس بیشترین تاثیر را در افت شاخص گذاشت و به همراه شرکتهای تاپیکو، ملی مس، مپنا، پتروشیمی خارک، بانک تجارت و فولاد خوزستان در این افت موثر بود این در حالی است که بانک‌های صادرات و ملت مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

همچنین در بازار امروز گلوکوزان به همراه هلدینگ خلیج‌فارس و تاپیکو بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند و شرکت‌های کمباین‌سازی، نوسازی و ساختمان تهران و سایپا دیزل از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

امروز فعال بودن سهامداران حقوقی در مقابل حقیقی ها موجب افزایش ارزش و حجم معاملات شد به‌طوری که علی‌رغم افت شاخص، 655 میلیون سهم به ارزش 184 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 302 میلیارد تومان رسید.

► تعامل انسان و کامپیوتر به کجا خواهد کشید؟
سونی پیش به سوی محصولات پوشیدنی بیشتر ◄

مطالب مرتبط
بنر