اپلیکیشنی برای کمک به نابیناها

دوشنبه ، 29 دی 1393 ، 11:23

بانکی دات آی آر: یکی از امکاناتی که وسایل هوشمند و اتصال همیشگی آدم‌ها به اینترنت فراهم می‌کند، چیزی است به نام micro-volunteering.

به گزارش ۱پزشک، خب، از این اصطلاح انگلیسی نترسید، معنی‌اش این است که ما بتوانیم با مشارکت‌ها و یاری‌های کوچک تعداد زیادی از مردم، یک مشکل بزرگ را حل کنیم.

یکی از مشکلاتی که نابیناها و آدم‌های دچار مشکلات بینایی دارند این است که به صورت متناوب به کمک دیگران نیاز پیدا می‌کنند، تا مثلا برچسب چیزی یا نوشته‌ای در یک کتاب را برایشان بخوانند. همه این افراد که هم با خانواده زندگی نمی‌کنند، پس خیلی وقت‌ها به مشکل برمی‌خورند.

خب، می‌شود گاهی از همسایه‌ها کمک گرفت، اما همیشه و در هر ساعت شبانه‌روز که نمی‌شود مزاحم همسایه شد.

اینجاست که فناوری به کمک می‌آید، یک تیم دانمارکی توسعه‌دهنده اپلیکیشن برای حل این مشکل، به یاری ۳۰۰ هزار دلار کمک‌های مردم، اپلیکیشنی را نوشته است که Be My Eyes نام دارد.

کاربران این اپ، دو دسته هستند: آنهایی که می‌خواهند کمک کنند و آنهایی که مشکل بینایی دارند. هر وقت که آدم کم‌بینا مشکلی پیدا کرد، می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن یک ویدئو به صورت زنده پخش کند، تا دیگران ویدئو را ببینند و راهنمایی‌اش کنند.

تا به حال به کمک این اپ بیش از ۳۳ هزار نفر برای کمک به نزدیک به ۳ هزار فرد دچار مشکل بینایی، داوطلب شده‌اند و در نزدیک به شش هزار مورد، مشکل آدم‌های کم‌بینا شده است.

ایده کار ساده است، اما اگر دقیق شویم، می‌بینیم که بستر اینترنتی مناسب و نیز فرهنگ مناسب، برای محقق شدن چنین ایده‌ای (و ایده‌های مشابه) لازم هستند.

فعلا فقط نسخه iOS این اپلیکیشن عرضه شده است، اما به زودی نسخه اندروید آن هم رونمایی خواهد شد.

► واکنش رییس سازمان غذا و دارو به درخواست اعلام اسامی متخلفان پرونده پالم
نقد و بررسی یوتافون ۲ ◄

مطالب مرتبط
بنر