زمان انتشار آفیس ۲۰۱۶

يكشنبه ، 5 بهمن 1393 ، 10:28

بانکی دات آی آر: مایکروسافت یک روز پس از مراسم ویژه ویندوز 10 اعلام کرد که آفیس 2016 را در نیمه دوم سال 2015 روانه بازار می‌کند.

به گزارش دیجی کالا، مایکروسافت اعلام کرد که نسل بعدی مجموعه آفیس با نام آفیس 2016 را در نیمه دوم همین سال روانه بازار می‌کند.

جولیا وایت از مدیران ارشد بخش آفیس مایکروسافت گفت: "در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از آفیس 2016 را با کاربران به اشتراک خواهیم گذاشت، اما انتظار داریم که انتشار عمومی این مجموعه در نیمه دوم سال 2015 باشد."

 

در حالی که مایکروسافت هنوز اطلاعاتی از قابلیت‌های آفیس 2016 منتشر نکرده است، وبسایت The Verge در سپتامبر سال گذشته خبر داد که تم این مجموعه مشکی‌رنگ خواهد بود و قابلیتی به نام Tell Me که در نسخه آنلاین اپلیکیشن های آفیس وجود داشت، به نسخه دسکتاپ نیز افزوده خواهد شد.

Tell Me در بالای اسناد آفیس قرار می‌گیرد و عملکردی مانند Clippy دارد. کاربران قادر خواهند بود که بدون جستجوی طولانی‌مدت در ابزارها و آموزش‌های آفیس، به کمک این ویژگی جواب سؤالات خود را دریافت کنند.

مایکروسافت تغییرات و بهینه سازی های بسیار بیشتری را نیز در آفیس 2016 اعمال خواهد کرد، اما به گفته The Verge تجربه استفاده از آن مشابه با آفیس 2013 خواهد بود.

بیشترین تغییرات اعمال شده برای آفیس، در آفیس مبتنی بر تاچ ویندوز 10 خواهد بود؛ مجموعه اپلیکیشنی که در ابتدا برای تبلت و اسمارت فون ها طراحی شده بود. ورژن های مبتنی بر تاچ ورد، اکسل، پاورپوینت، وان‌نوت و Outlook در ورژن بعدی ویندوز مایکروسافت ارائه خواهد شد.

مایکروسافت در هفته‌های آینده پیش نمایشی از آفیس برای ویندوز 10 را ارائه می‌کند و در ماه‌های پس از آن نیز ورژن نهایی را رونمایی خواهد کرد. اینترفیس و عملکرد این ورژن مشابه با آفیس برای آیپد خواهد بود، اما مایکروسافت حالت‌های تاچ و قلم نوری را در این ورژن اختصاصی در هم آمیخته تا کاربران بتوانند از حداکثر امکانات استثنایی ویندوز 10 بهره ببرند.

► از امروز به ویندوز 10 آپگرید کنید
جزئیات فروش حیرت‌انگیز آیفون منتشر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر