به کارآفرینان دارای ایده‌های نو تسهیلات پرداخت می شود

پنجشنبه ، 16 بهمن 1393 ، 11:25

بانکی دات آی آر: مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون با تاکید بر لزوم کاهش فرایند صدور ضمانت‌نامه، از پرداخت تسهیلات به مشتریان و کارآفرینان دارای ایده‌های نو و فاقد توانایی ارائه وثیقه به بانک خبر داد.

مهدی حسین‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون امسال وارد پنجمین سال خدمت‌رسانی به شرکتهای تعاونی شده و شناخت بهتر و گسترده‌تر تعاونی‌ها از این صندوق و تسهیل و تسریع بیشتر در ارایه خدمات موجب شده تا رفته رفته صندوق به جایگاه واقعی خود در عرصه خدمت‌رسانی نزدیک شود.

وی وجود صندوق را در گردش مالی و پولی و سرمایه‌گذاری در شرکتهای تعاونی موثر خواند و از تضمین اعتبارات و تعهدات، سرمایه‌گذاری‌ها، مطالبات و معاملات تعاونی‌ها و تضمین اصل و سود تسهیلات اعطایی بانکها و موسسات مالی و اعتباری به شرکتهای تعاونی به عنوان مهمترین رویکرد و موضوع فعالیت صندوق یاد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در ادامه از پرداخت تسهیلات به مشتریان و کارآفرینان دارای ایده‌های نو که توانایی ارائه وثیقه به بانک را ندارند، خبر داد.

حسین نژاد گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون درصدد است تا با ارتقای عملکرد بنگاههای زودبازده و اقتصادی، زمینه ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری و بالا بردن ارزش افزوده در بنگاهها را فراهم کند.

وی همچنین از افزایش سقف ضمانت‌نامه صندوق در بانک کشاورزی از ۱۵ میلیارد ریال به ۷۰ میلیارد ریال و ابلاغ آن خبرداد و گفت: افزایش سقف ضمانت نامه اعتباری در بانک کشاورزی به 70 میلیارد ریال به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق و بانک کشاورزی صورت گرفت که به منظور استفاده از ظرفیتهای موجود و کمک به تعاونی‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی منعقد شد.

حسین نژاد در پایان بر ضرورت کاهش فرایند صدور ضمانت‌نامه تاکید کرد و از گسترش نمایندگی‌های صندوق در سراسر کشور خبر داد.

► بورس 47 ساله شد
سونی 12 میلیون اکسپریا فروخت ◄

مطالب مرتبط
بنر