انتشار اندروید۵.۱ برای گوشی‌های اندروید وان

شنبه ، 18 بهمن 1393 ، 09:44

بانکی دات آی آر: گوگل اندروید 5.1 را بر خلاف روال گذشته، ابتدا برای گوشی‌های اندروید وان منتشر می‌کند و در مرحله بعد آن را راهی نکسوس ها خواهد کرد.
گوگل برای انتشار آپدیت جدید اندروید، استثنایی ویژه قائل شده است. گوگل که در دفعات پیشین آپدیت‌های جدید اندروید را ابتدا برای دستگاه‌های نکسوس ارائه می‌کرد، دیروز خبر داد که جدیدترین ورژن این سیستم عامل یعنی اندروید 5.1 را برای ابتدا برای گوشی‌های پروژه اندروید وان منتشر خواهد کرد.

به گزارش دیجی کالا، گوگل در قالب پروژه اندروید وان و با همکاری کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت فون، گوشی‌های اندرویدی ارزان‌قیمت را به بازارهای در حال توسعه ارائه می‌کند.

ورژن قبلی، اندروید 5.0.2 بود که برای گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس منتشر شده بود.

گوگل تغییرات صورت گرفته در ورژن جدید را مشخص نکرده، اما Android Pit به تغییرات مهم این ورژن دسترسی پیدا کرده است. به گفته این وبسایت، یک حالت Silent کامل که در آپدیت اندروید 5.0 غایب بود در اندروید 5.1 گنجانده شده، مصرف باتری و حافظه رم بهبود یافته و بر ویژگی‌های بصری متریال دیزاین این سیستم عامل نیز افزوده شده است.

گزارش دیگری از سوی Android Police از انتشار این آپدیت برای گوشی‌های اندروید وان در بازارهایی چون اندونزی در روزهای اخیر حکایت دارد. هنوز مشخص نیست که این آپدیت در چه زمانی برای دیگر گوشی‌های اندرویدی منتشر خواهد شد.

► زمان انتشار نسل جدید عینک‌های گوگل
بررسی ۸ ادعای فریبنده تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ◄

مطالب مرتبط
بنر