بانکی دات آی آر: مفهوم رنگ آبی یعنی نوآوری و منظور از نوآوری در اینجا یعنی خلق تقاضای جدید یا ایجاد انتخاب و جایگزینی برای مشتریان بازارهای فعلی
در واقع اقیانوس آبی استعاره از بازاری بكر، دست نخورده و گسترده است که عمق آن هنوز كشف نشده است.
اساس استراتژی "اقیانوس آبی" بر" نوآوری ارزش" استوار است.
اقیانوسآبی زمانی ایجاد میشود كه یك شركت ارزشهای همزمان برای خود و مشتریانش ایجاد میكند.
نوآوری در محصول(كالا یا خدمات) یا شیوهی ارایهی این محصولات موجب خلق ارزش برای بازار میشود و همزمان فعالیتهایی که دارای ارزش كمتری برای بازار حال و آینده هستند از گردونه خارج میشوند.
نوآوری بدون ارزش سبب تکنولوژیگرایی، پیشگامی در بازار یا آیندهنگری میشود، که اغلب فراتر از انتظارات خریداران است و در این حالت، باید بین نوآوری ارزش که متضاد با نوآوری تکنولوژی و پیشگامی در بازار است، تفاوت قایل شویم.
نوآوری ارزش شیوه نوین تفکر در حوزهی تدوین و اجرای استراتژی است که به خلق اقیانوسآبی و کنارهگیری از رقابت منتج میشود.
خالقان اقیانوسهای آبی به طرزی شگفتآور، رقبا را به عنوان معیار و مبنای خود قرار نداده و از رویكرد الگوبردای از بهترینها استفاده نمیكنند.
ارزشآفرینی شرطی لازم برای موفقیت شركت بوده اما برای برجسته ماندن در بازار كافی نیست و نوآوری بدون ارزش نیز، شركت را به سمت فناوری محوری، پیشگامی در بازار و آینده نگری متمایل می سازد.
منبع: linkedin
مجید گلپایگانی
► وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در پایان وقت اداری سهشنبه ۲۱بهمن ۹۳
۳۰عادت روزانه کارفرمایان موفق ◄