زمان عرضه خودروی اپل به بازار

شنبه ، 2 اسفند 1393 ، 10:35

بانکی دات آی آر: اپل قصد دارد در سال 2020 خودروی الکتریکی خود را وارد بازار کند.
تولید یک خودرو دشوار است. همچنین اگر در گذشته نمونه ای از آن را نیز طراحی نکرده باشید، زمان زیادی نیز برای طراحی و ساخت از شما خواهد گرفت. گزارش جدیدی از سوی بلومبرگ نیز مؤید همین واقعیت است و از تصمیم اپل در ارائه خودروی الکتریکی خود در سال 2020 خبر می‌دهد.

به گزارش دیجی کالا، بر اساس خبرها، اپل بخش تحقیق و توسعه این خودرو را از سال پیش راه اندازی کرده است؛ بنابراین با توجه به زمان اعلام شده، پنج تا شش سال برای تولید این خودرو زمان خواهد بود. (برای مقایسه نخستین گفتگوها در مورد تولید یک تلفن در اپل به سال 2004 برمی‌گردد و حدود 3 سال طول کشید تا این گوشی وارد بازار شد.)

هنوز جزئیات زیادی در مورد طراحی این خودرو در دست نیست و ممکن است اپل هنوز طراحی این خودرو را نهایی نکرده باشد. تنها گفته ای که در مورد طراحی این خودرو وجود دارد به گزارش وال استریت ژورنال و ادعای این خبرگزاری مبنی بر مینی‌ون بودن آن اشاره دارد که اندکی بعید به نظر می‌رسد.

همچنین بحث‌هایی نیز پیرامون قابلیت‌ بدون‌راننده‌بودن آن مطرح است؛ هر چند همگی متفق القول بر الکتریکی بودن آن تأکید دارند. انتظار می‌رود که نخستین خودروهای بدون‌راننده از سال 2020 وارد چرخه تجاری‌سازی شوند و به همین دلیل تحلیلگران بازار ورود پروژه تیتان (نام رمز خودروی اپل) به بازار در آن سال را بهترین زمان ممکن می‌دانند.

► مخالفت دادگاه آمریکایی با مصادره دارایی‌های بانک مرکزی ایران
رقابت مستقیم سامسونگ با اپل پی ◄

مطالب مرتبط
بنر