ماشینهای ظرف‌شویی خطری برای کودکان

چهارشنبه ، 6 اسفند 1393 ، 11:48

بانکی دات آی آر: نتایج تحقیقات نشان می‌دهند کودکانی که در خانواده‌هایی بزرگ می‌شوند که ظروف خود را با دست می‌شویند، به آلرژی‌های کم‌تری مبتلا می‌شوند.
به گزرش دیجی کالا، نتایج تحقیقات نشان می‌دهند کودکانی که در خانواده‌هایی بزرگ می‌شوند که ظروف خود را با دست می‌شویند، به آلرژی‌های کم‌تری مبتلا می‌شوند. نتایج این تحقیقات که در مجله‌ی پزشکی کودک Pediatrics به چاپ رسید، فرضیه‌ی بهداشت را اثبات می‌کند. بر اساس این فرضیه، کودکان کشورهای توسعه یافته، در جهانی بیش از حد پاکیزه رشد می‌کنند. عدم تماس با حیوانات و رشد مصرف مواد شوینده، مانع از تماس سیستم ایمنی بدن با انواع مختلفی از باکتری‌ها و در نتیجه انطباق با آن‌ها می‌شود. در نتیجه بر اساس این فرضیه، هنگام تماس سیستم ایمنی بدن با باکتری‌ها، این میکروارگانیسم‌ها باعث ایجاد اختلالاتی در بدن مثل اگزما، حساسیت و تنگی نفس می‌شوند. در جریان این تحقیق، تیمی از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه شهر «گوتنبرگ» (Gothenburg) سوئد، از والدین 1029 کودک بین 7 تا 8 ساله، در دو منطقه‌ی این کشور، آزمون به عمل آورد. والدین ضمن آن‌که به سوالاتی در خصوص انواع آلرژی و حساسیت‌های فرزندانشان ‌پاسخ دادند، اطلاعاتی هم پیرامون نحوه‌ی شست‌و‌شوی ظروف خانه و میزان تازگی مواد اولیه‌ی خوراک‌هایی که در منزل تهیه می‌کنند، در اختیار محققان قرار دادند.

‌اطلاعات به‌دست آمده از پرسش‌نامه‌ها نشان داد که کودکان خانواده‌هایی که ظرف‌های خود را با دست می‌شویند، در مقایسه با کودکان خانواده‌هایی که از ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌کنند، احتمال کمتری در ابتدا به آلرژی از خود نشان داده‌اند. کودکان خانواده‌هایی که از ماشین‌های ظرف‌شویی خود استفاده نمیکردند هم میزان حساسیت و تنگی نفس کم‌تری در مقایسه با هم سن و سال‌های خود داشتند. هم‌چنین کودکانی که غذاهای تازه‌تری می‌خورند هم، در مقایسه با سایر کودکان کم‌تر دچار حساسیت‌ می‌شوند. این حساسیت، زمانی در کم‌ترین میزان ممکن ثبت شده که کودکان هم از غذاهای تازه استفاده کرده بودند و هم خانواده‌ها ظروف‌شان بدون استفاده از ماشین ظرف‌شویی شسته بودند. تحقیقاتی که پیش از این انجام شده ‌تایید کرده بودند که ماشین‌های ظرف‌شویی میزان بیش‌تری از باکتری‌های موجود را از بین می‌برند.

► وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در نیمروزچهارشنبه ۶ اسفند۹۳
قابلیت جدید پرچم‌دار بعدی HTC ◄

مطالب مرتبط
بنر