ترفندهای امنیتی بلک‌بری به قلب اندروید نفوذ می‌کند

شنبه ، 9 اسفند 1393 ، 09:59

بانکی دات آی آر: بلک‌بری و گوگل توافق کرده اند که در حوزه امنیت اندروید همکاری داشته باشند.
تا سال 2013 شرکت «بلک‌بری» (BlackBerry) تنها تولیدکننده دستگاه‌های موبایل بود که توسط ارتش آمریکا برای استفاده‌های نظامی تأیید شده بود. اما در میانه سال 2013 وزارت دفاع ایالات متحده فرآیند تأیید دیگر شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های موبایل برای استفاده کارکنان خود را آغاز کرد که البته یکی از نخستین کمپانی‌ها سامسونگ بود.

 

 

سامسونگ سیستم امنیتی اندرویدی‌اش را KNOX می‌نامد که به امنیت بالای خود مشهور است، اما در ماه نوامبر سال گذشته بود که این شرکت کره ای نیز اعلام کرد قرارداد همکاری با بلک‌بری برای افزایش امنیت پلتفرم خود منعقد کرده است.

حالا بلک‌بری قرارداد مشابهی را برای افزایش امنیت سیستم عامل اندروید با گوگل بسته است. بدین ترتیب باید در ورژن های آینده شاهد افزایش بیش از پیش سیستم‌های امنیتی اندروید باشیم.
رویترز گزارش داده که همکاری بلک‌بری و گوگل به شکل دقیق در حوزه مدیریت دستگاه‌های مجهز به اندروید برای کار (Android for Work) خواهد بود. گوگل قصد دارد در قالب چنین برنامه ای اطلاعات و اپلیکیشن های حساس و مربوط به کسب و کار را از اطلاعات و اپلیکیشن های زندگی شخصی -با در نظر داشتن امنیت کافی- جدا کند.

کارشناسان این تلاش گوگل را در راستای حضور چشمگیرتر و مؤثرتر در کسب و کارهای سازمانی و شرکتی تفسیر می‌کنند. اپل با همکاری آی‌بی‌ام این تلاش‌ها را آغاز کرده و اندروید به عنوان صاحب نفوذترین سیستم عامل موبایلی دنیا نیز قصد دارد این سیاست پردرآمد را تجربه کند.

► زمان برگزاری مراسم ویژه اپل واچ
سونی با دست پر می‌آید ◄

مطالب مرتبط
بنر