دومین عرضه اولیه در راه بورس

دوشنبه ، 7 ارديبهشت 1394 ، 10:54

بانکی دات آی آر: بعد از عرضه اولیه سیمان خوزستان در بورس تهران، پتروشیمی مبین به عنوان دومین عرضه اولیه سال قرار است روز سه شنبه در بورس تهران عرضه شود.

به گزارش ایسنا، زمانی که بعد از عرضه اولیه سیمان خوزستان در بورس و فولاد هرمزگان در فرابورس، اعتراضات زیادی به قیمت گذاری گران این شرکتها صورت گرفت و روند عرضه ها و بازار سرمایه تغییر کرد،مسئولان بورس از ادامه عرضه های اولیه تا بهبود شرایط بازار خودداری کردند.

این در حالی است که علی رغم ادامه روند منفی بورس تهران، مسئولان در اقدامی تازه تصمیم گرفتند تا نسبت به دومین عرضه اولیه بورس و سومین عرضه بازار سرمایه اقدام کرده و در روز سه شنبه جاری 7 درصد از سهام پتروشیمی مبین را در بورس تهران عرضه کنند.

بر این اساس قرار است در روز هشتم اردیبهست ماه 997 میلیون و 640 هزار سهم این شرکت که متعلق به هلدینگ خلیج فارس است به عنوان 490 امین شرکت پذیرفته شده در نماد " مبین" جهت کشف قیمت در بازار دوم بورس عرضه شود.این شرکت از تاریخ 12 بهمن 1393 به عنوان چهارصد و نودمین شرکت بورسی درج شد و جلسه معارفه خود را در روزهای اخیر برگزار کرد.

انتشار خبر دومین عرضه اولیه بورس در روز سه‌شنبه(فردا) موجب شد تا عده‌ای از سهامداران نسبت به فروش سهم و تجهیز منابع برای خریداری عرضه اولیه فردا اقدام کنند که این تصمیم آنها باعث منفی شدن اکثر شرکتهای بورسی و ریزش 300 واحدی شاخص بورس شد.

► نرخ تورم مسکن در نخستین ماه سال
دردسرهای بدهی دولت به بانک‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر