10 گام در نوشتن یک رزومه

چهارشنبه ، 16 ارديبهشت 1394 ، 10:06

بانکی دات آی آر: شما کارجوی باهوشی هستید و میدانید که  رزومه ی شما بخشی کلیدی در رسیدن به شغل جدید است. بهمین خاطر است که برای یادگیری نوشتن رزومه وقت میگذارید تا بهترین رزومه ی ممکن را داشته باشید.
10 گام در نوشتن رزومه:
مقدمه: 5 نکته ی ابتدایی رزومه نویسی
نکاتی کلیدی که در مراحل رزومه نویسی همچون قطبنما عمل میکنند
گام1: برای رزومه ی خود شغلی بیابید
اهمیت این مرحله در رزومه نویسی را درک کنید. انجام این مرحله پس از نوشتن رزومه اشتباهی است که توسط بسیاری صورت پذیرفته است، سعی کنید که آنرا تکرار نکنید.
گام2: فهرستی از واژگان کلیدی برای رزومه ی خود
استخدامکنندگان و کارفرمایان بدنبال کلیدواژه ها هستند، پس اگر میخواهید که دیده شوید، آنها را در رزومه ی خود بگنجانید.
گام 3: یک فرمت رزومه انتخاب کنید
1)    رزومه های به ترتیب تاریخی
2)    رزومه های عملکردی
3)    رزومه های ترکیبی
گام 4: سرفصل  رزومه
شاید باورش سخت باشد، اما در همین مرحله ساده نیز، راه درست و نادرست برای انجام این مرحله وجود دارد
گام 5: شغل درخواستی تان در رزومه
با نظرات موافق و مخالف درباره ی اعلام شغل درخواستی آشنا شوید، و اینکه چگونه یک مورد خوب بنویسیم
گام 6: خلاصه از شایستگیهایتان
وقتی که یک کارفرما این بخش از رزومه شما را میخواند، آیا به بهترین نحو از آنچه که برای ارائه دارید، آگاه میشود؟
گام 7: تجربه کاری تان
نحوه ی نوشتن پیشینه ی کاری تان در رزومه.
گام 8: بیان دستاوردهایتان در رزومه
بیان دستاوردها، به کارفرما این پیام را میدهد که شما ارزش استخدام شدن، و یا حداقل مورد مصاحبه قرار گرفتن را دارید.
گام 9: فهرست کردن تحصیلات در رزومه
بخش تحصیلات و هر آنچه که میبایست در آن گنجاند.
گام 10: خدمات اجتماعی و دیگر فهرستهای موجود در رزومه
فهرست کردن تمامی خدمات اجتماعی، مهارتها، و دیگر مطالبی که میبایست جایگاه خاص خود را در رزومه داشته باشند.

منبع: Susan Ireland سایت تخصصی نوشتن رزومه

 

مترجم: مهرداد دستورانی

► گوشی های اند مایکروسافت دو
مقدمـــه: 5 نکته ی ابتدایی رزومه نویسی ◄

مطالب مرتبط
بنر