سه راه برای ارتقای مهارتهایتان

سه شنبه ، 22 ارديبهشت 1394 ، 10:04

بانکی دات آی آر: این روزها، بسیار مرسوم است که کارجویان یه شغلی مشغول باشند که در زمینه ی کاری شان نیست. . کمبود شغل و بازارکار شدیدا رقابتی قطعا کمکی به این اوضاع نکرده، و افراد برای گذران زندگی خود نیاز به شغل و درآمد دارند.
گرچه شاد ماندن در کاری که الزاما مورد خواست شما نبوده سخت است، اما شما میدانید که موقعیت شغلی ای که دارید در حال حاضر نیازهای مالی شما را برطرف میکند. اما چگونه میتوانید مهارتهایتان را برای یک شغل آتی ارتقا دهید؟
چگونگی ارتقای مهارتهایتان
اگر نگران این هستید که تجربه ی موردنیازتان را کسب نمیکنید، در اینجا سه را برای تقویت استعدادهای حرفه ای تان ارائه میگردد:
1)    بصورت فعال بدنبال راههایی برای استفاده از مهارتهایتان در کار باشید
چه یک نویسنده باشید که بر آمارهای فروش کار میکند، یا یک کارمند ارشد تجاری که در بانک مشغول کار است، در هر جایی_همواره راههایی برای استفاده از مهارتهایی که آموخته و انجام داده اید، وجود دارد. تنها باید بصورت فعال بدنبال انها بگردید.
برای مثال، من بدنبال این هستم که روزی در آینده گزارشگر شوم، اما شغل کنونی ام تشکیلات اداری/دفتری دارد. نمیخواهم که مهارتهای نگارشم ضعیف شوند، بنابراین تصمیم میگیرم برای تقویت مهارتم پروژه های نوشتاری را به هر نحوی که میتوانم، بپذیرم.
من در وبسایت شرکت، خلاصه ای درباره آن مینویسم، هر موقع که فرصتی داشته باشم درباره ی شرکت بلاگ نویسی میکنم، و یا از طریق رسانه های اجتماعی سعی در برقراری ارتباط با دیگر فعالان این عرصه میکنم. هیچ یک از این موارد در شرح کار من وجود ندارد، اما با گذر زمان متوجه میشوم که باید بنوعی از مهارتم استفاده کنم.

2)    از رییس خود بخواهید که مسئولیتهای بیشتری به شما بسپارد.
برعهده گرفتن وظایف سخت تر به شما کمک میکند که در زمینه ی کاری خود را به چالش بکشید، و خواست مسئولیتهای بیشتر از کارفرمایتان نشان میدهد که شما هراسی از چالش ندارید. این کار همچنین به شما کمک میکند که از هر حیث مثبتی یک سروگردن بالاتر از دیگر کارکنان باشید. این یک معامله ی برد_برد است، شما مهارتهایتان را به کار میگیرید و کارفرمایان دغدغه ی فکری کمتری خواهد داشت.
بعلاوه، حتی اگر شغل کنونی تان در حیطه ی حرفه ای تان نباشد، عدم رشد و ارتقا در یک شغل نشان از ناکارآمدی و حرفه ای نبودن است.

3)    یک بلاگ به راه بیاندازید و از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
حتی اگر اهل بلاگ نویسی، توییت کردن و یا نوشتن بر روی دیوار پروفایل سایرین نباشید، یادگیری بازاریابی برای شرکت تان کمک میکند که درباره ی آنکه برایش کار میکنید بیشتر یادبگیرید.
هرچه بیشتر درباره ی کسب و کار کارفرمای خود بدانید، آسانترخواهید توانست که به روند خود بعنوان یک سرمایه ی ارزشمند برای شرکت ادامه دهید.
ازآنجاییکه این روزها تغییر شغل برای افراد بسیار مرسوم شده است، آخرین چیزی که میخواهید اینست که کاربردپذیر و اصطلاحا همچون "آچارفرانسه" شوید!
بنابراین، اگر مشغول به کاری هستید که در حیطه ی حرفه ای تان نیست، به یاد داشته باشید، بکارگیری مهارتهایتان در انجام شغل هم به ارتقای آن مهارتها و هم به لذتبخش تر شدن شغلتان کمک میکند.

منبع: Careeralism.com

مترجم: مهرداد دستورانی

 

 

► مدل های تبلیغات اینترنتی در ایمیل مارکتینگ
زمین لرزه ی نپال: 10 کشور ونهاد ی که بیشترین کمکها را کرده اند ◄

مطالب مرتبط
بنر