10 مهارت مورد نیاز جویندگان کار و راههای کسب آنها

چهارشنبه ، 23 ارديبهشت 1394 ، 09:58

 

بانکی دات آی آر: بر اساس بررسی NACE’s Job Outlook 2014 و پاسخهای کارفرمایان و استخدامکنندگان،  درخصوص مهارتها/ویژگیهای یک کارجو، کارفرمایان بدنبال نقش آفرینان تیمی هستند که میتوانند مشکلات را حل کرده، کارشان را سازماندهی کنند، و بصورتی موثر ارتباط برقرار کنند. از کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی مصاحبه کرده و آنها را استخدام کرده اند خواسته شد تا به مهارتها و ویژگیهای مطلوب کارجویان نمره داده و آنها را رتبه بندی کنند. کارفرمایان هفت مورد از 10 ویژگی را "بسیار مهم" و سه مورد را "تاحدودی مهم" تعیین کردند.

 

مهارت/ویژگی

نمره میانگین

توانایی کار در ساختار تیمی

4.55

توانایی تصمیمگیری و حل مشکلات

4.50

توانایی برنامه ریزی، سازماندهی و اولویتبندی کار

4.48

توانایی برقراری ارتباط کلامی با اشخاص داخل و خارج از سازمان

4.48

توانایی کسب و پردازش اطلاعات

4.37

توانایی تحلیل داده های کمی

4.25

دانش فنی مرتبط با کار

4.01

تخصص در برنامه های نرم افزاری رایانه

3.94

توانایی نوشتن و/یا ویرایش گزارشات کتبی

3.62

توانایی فروش یا اثرگذاری بر دیگران

3.54

حداکثر نمره 5. 
1)کاملا بی اهمیت  2)نه چندان مهم  3)تاحدودی مهم  4)خیلی مهم  5)شدیدا مهم
منبع: Job Outlook 2014 ، انجمن ملی دانشگاهها و کارفرمایان

چگونه میتوانید نشان دهید که این ویژگیها را دارید؟ در اینجا به برخی کارهایی که میتوانید در طی سالهای دانشگاه خود برای کسب این ویژگیها انجام دهید، میپردازیم:
پیوستن به فعالیتهای فوق برنامه. یک عضو فعال در یک باشگاه یا تیم ورزش داخلی، سازماندهی یک پروژه داوطلبانه، یا شرکت در وظایف گروهی به شما در کسب کیفیت لازم که "توان کار کردن در ساختار تیمی" میباشد، کمک میکند. شرکت در فعالیتهای فوق برنامه و در عین حال داشتن یک معدل کل بالا نشان دهنده ی اینست که شما  دارای "توان برنامه ریزی، سازماندهی، و اولویتبندی کار" میباشید.
معدل کل خود را بالا نگهدارید. نمرات خوب نشان هنده ی پایه ی علمی خوب شما_"دانش فنی مرتبط با شغل"_ و همچنین حاکی از یک اخلاق کاری نیرومند است_چیزیکه ازنظر کارفرمایان ارزشمندست.
یک دوره ی کارآموزی پیدا کنید. یکی دیگر از راههای اثبات دانش تان انجام یک یا دو دوره ی کارآموزی در رشته تان است. شما فرصتی خواهید داشت تا نگاهی به حیطه ی شغلی آینده ی خود انداخته و درعین حال تجربه ی عملی یک شغل بالقوه را کسب کنید. دوره کارآموزی میتواند پای شما را به فرصتهای شغلی با بسیاری از کارفرمایان باز کرده و به شما کمک کند که یک شبکه از حرفه ایها در رشته ی خود داشته باشید.
با مرکز مشاوره ی شغلی آشنا شوید. کارکنان مرکز شغلی میتوانند در راه آشنا شدن با کارفرمایان آتی و آمادگی ارائه کردن خودتان به آنها، کمک شایانی به شما بکنند. علاوه بر کمک به شما در راه انتخاب یک جهتگیری اصلی و شغلی، یک مشاوره شغلی میتواند در یافتن کارآموزی، تکمیل رزومه ی شغلی، و توسعه ی مهارتهای مصاحبه ای نیز به شما کمک قابل توجهی کند. مهارتهای مصاحبه ای خوب به شما کمک میکنند که به یک کارفرما نشان دهید که میتوانید "ارتباط کلامی خوبی" با افراد داخل و خارج سازمان برقرار کنید.

منبع: http://career.sa.ucsb.edu

مترجم: مهرداد دستورانی

► 5 مهارت قابل انتقال که کارجویان نیاز دارند
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲۳ اردیبهشت ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر